כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ההפגנות מתחדשות: צלם האתר הוכה

צוות 'בחדרי חרדים' תיעד את התחדשות המאבק ביפו, שם מחוללים קברי מתים, נתקל באלימות משטרתית • הצלם, אליהו קובין, נפצע , בידי שוטר • תלונה הושה למח"ש • הראב"ד נזקק אף הוא לטיפול רפואי

צילום אכיון: יעקב נחומי
צילום אכיון: יעקב נחומי

שוב אלימות של המשטרה: הבוקר (ב') התחדשו הפגנות החרדים נגד חילולי הקברים במתחם אנדרומדה ביפו. לפני כשבועיים הודיעה חברת 'אלקטרה' כי תמנע את המשך העבודות במקום, ותפעל לתיאום עם אנשי 'אתרא קדישא'. אלא שמהר מאוד ביצעו אנשי החברה 'פליק פלאק' מהיר לאחור.

בהודעה שהוציאה החברה לתקשורת, מסרה 'אלקטרה' כי אין לה יותר קשר למתחם, וכי חלקה במקום נמכר לידי משקיע חיצוני. בשל כך, אמרה החברה, החרם אותו מבקשת 'העדה החרדית' להטיל על מוצרינו, אינו רלוונטי.

אלא ש'בעדה החרדית' לא "קנו" את ההודעה, והחליטו לצאת כנגד החברה והעומדים בראשיה. אמש (ב') פורסם החרם של הבד"ץ, וכבר הבוקר הפכו אנשי נטורי קרתא רכב של החברה שהגיע אל מעוז הקנאים ברמת בית שמש.

בתוך כך, החליט הבד"ץ לחדש את ההפגנות במתחם ביפו. מאות מפגינים יצאו מירושלים ומבית שמש, כשבראשם עומדים הראב"ד ושאר חברי הבד"ץ. המפגינים, שזעקו על חילול הקברים, ואף קיללו את כל מי שיעסוק במלאכה בחרם ובנידוי, נתקלו באלימות משטרתית קשה. גז פלפל הותז בכמויות ענק למפגינים, והראב"ד - הגר"מ שטרנבוך - נזקק לטיפול רפואי, לאחר ש'זכה' בטיפול משטרתי.

אלא שמלבד האלימות כנגד המפגינים ממשיכה המשטרה לנקוט באמצעים בלתי סבירים כנגד כלי התקשורת. צלם 'בחדרי חרדים', אליהו קובין, שנשלח מטעם מערכת האתר לסקר את ההפגנה, נפצע באורח בינוני בידו.

הצלם, דוד קורן, ששהה לידו במהלך ההפגנה, מספר כי בעיצומה של ההפגנה הגיע אחד מהשוטרים והטיח מגאפון גדול על ידו של קובין. היד שהחלה לדמם, טופלה במקום, וקובין נשלח להמשך הטיפול הרפואי.

דוד קורן, שהיה עד ראיה לברוטאליות, פנה היישר ממתחם ההפגנות למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים לשם הגשת תלונה, תוך שהוא מגבה את תלונתו בצילומים מהאירוע.

תמונות ווידאו בהמשך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}