כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

קול שונה: "החלטת הבג"צ פסולה"

"כשתקום מפלגת בג"ץ, נשקול להצביע לה. לשם כך, יתכבדו נא שופטי בג"ץ להתמודד לכנסת, ולשכנע בעמדתם", כותב העיתונאי בן דרור ימיני ב'מעריב'. כנסו לקריאה

בן דרור ימיני
בן דרור ימיני

בעקבות פסיקת בג"צ פרסם הבוקר העיתונאי בן דרור ימיני, בשער העיתון 'מעריב', דעה מעט שונה, מזו המושמעת מפיהם של אנשי תקשורת, עיתונאים ופרשנים בכירים.

"האם לבג"ץ יש זכות להתערב? ודאי שלא", כותב ימיני, "הרוב הישראלי צריך להתקומם. זכותו להתקומם. אבל הוא מוזמן לעשות זאת באמצעות הקלפי. לא באמצעות קיצורי דרך. בג"ץ, במקרה דנן, הגן על הרוב מפני אפליה לטובה של המיעוט. הרוב באמת זקוק להגנה. לא באמצעות בג"ץ. באמצעות מחאה פוליטית והצבעה פוליטית.

"על שולחנו של בג"ץ מצויים עוד עניינים פוליטיים בוערים. למשל, חוק האזרחות. הרוב החליט שלא להתיר זכות שיבה באמצעות נישואים. בבג"ץ, לפי החלטות בנושאים הללו, מתגבש רוב לפסילת חוק האזרחות ולהתרת זכות השיבה. הרי מי שמוחא כפיים היום משום ש"דפקו את החרדים" יעלה על בריקדות מחר משום ש"התירו את זכות השיבה".

"כשתקום מפלגת בג"ץ, נשקול להצביע לה. לשם כך, יתכבדו נא שופטי בג"ץ להתמודד לכנסת, ולשכנע בעמדתם. עד אז, יעסקו השופטים במשפט. לא בפוליטיקה. אין צורך בכך, לא לטובת החרדים או לרעתם, ולא לטובת זכות השיבה או לרעתה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}