כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אפקט החרם: טכנאי 'אלקטרה' - הותקף

'העדה' פרסמה חרם על חברת 'אלקטרה' - בעקבות מעורבות החברה, לטענתם, במתחם הקברים ביפו - וה'סיקריקים' בבית שמש כבר פעלו: הפכו רכב של 'אלקטרה' עם כפפות גומי - ונמלטו • תיעוד

לפני שבועיים, במהלך הפגנות החרדים ביפו, חשפנו כאן - באתר 'בחדרי חרדים' - כי 'העדה החרדית' שיגרה מסר ברור לחברת 'אלקטרה', השותפה בבעלות על המתחם: אם לא יופסקו עבודות החפירה במתחם הקברים בגבעת אנדרומדה ביפו - יוציאו רבני 'העדה החרדית' חרם כללי על רכישת מוצרי חברת 'אלקטרה', בארץ ובחו"ל. האיום לא פעל בחלל ריק, וב'עדה' ארגנו הפגנות מול משרדי החברה, במחאה על חלקה בחילול הקברים.

העדה: "עבדו עלינו" • אלקטרה: "מזועזעים"

חברת 'אלקטרה', העוסקת - לצד ייצור ושיווק מוצרי חשמל - גם במיזמים והשקעות נדל"ן, מחזיקה באחוזים ניכרים בחברת 'מורדות הים', הבונה את בית המלון ביפו, האמור לקום על גבי הקברים.

לאחר שנכשלו המגעים והמו"מ התפוצץ - חתמו רבני 'העדה החרדית' על מכתב חריף שכלל חרם על רכישת מוצרי החברה. הדבר נודע לאלקטרה, שהחליטה להתקפל מיד. ראשי החברה התחייבו כי ידאגו להוציא את כל הכלים הכבדים מאתר החפירות ביפו - כצעד ראשון למען הסרת החרם, ויאפשרו לאנשי אתרא קדישא להיכנס למתחם, בכדי לבדוק את החלופות בשטח.

לאחר שבועיים של שקט במתחם אנדרומדה ביפו, נראה כי שוב הוצתה הלהבה שעומעמה בחסות הבטחת אלקטרה, כי החפירות במתחם - יפסקו.

הכלים הכבדים חזרו, וחברת 'אלקטרה' טענה כעת: מכרנו את המתחם, אין לנו עוד שום קשר למקום.

התירוץ הצליח לעצבן את החבר'ה ממתחם זופניק. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמרו: "הוליכו אותנו בכחש במשך שבועיים, והם עושים עלינו תרגילים כאילו הם מכרו את החברה. הראב"ד הגר"מ שטרנבוך הודיע שלא יהיו שום התפשרויות בנושא, ו'העדה החרדית' תוציא חרם הגד החברה, עד להפסקה מוחלטת של העבודות. מצידנו שירכשו שוב את המתחם, אם הם רוצים להנות מכספו של הציבור החרדי".

ב'עדה החרדית' הודיעו כי ההפגנות יחזרו למתחם אנדרומדה ביפו, עד להפסקת החפירות באופן סופי. היום (ב') תתקיים במקום הפגנת ענק, בה אמורים להשתתף ראשי 'העדה החרדית'.

אמש (א) פורסם החרם נגד 'אלקטרה', והבוקר הגיעו ההשלכות המעשיות: טכנאי של 'אלקטרה' הגיע לרמת בית שמש, ולאחר שהחנה את רכבו הגיעו מספר 'סיקריקים' - והפכו את הרכב.

המקרה אירע ברחוב רבי צדוק, כאשר טכנאי מזגנים של החברה הגיע לתקן מזגן באחד הבתים. לאחר שהחנה את רכבו ויצא - הגיעו מספר קיצוניים מנטורי קרתא, כשעל ידיהם כפפות גומי, ניגשו לרכב והפכו אותו על צידו. הנהג, שלא הבין מה רוצים ממנו ועל מה תוקפים אותו, פתח בצעקות והזמין משטרה.

המשטרה הגיעה לאחר כרבע שעה, ואנשי נטורי קרתא הספיקו להימלט מהמקום, מבלי שהשאירו טביעות אצבע על הרכב.















תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}