כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הבוכרים ניצחו; רחוב הבוכרים לא יחליף את שמו

רחוב הבוכרים בשכונת נחלאות הירושלים לא ישונה לרחוב על שמו של המקובל יצחק כדורי זצ"ל, זאת לאור ההתנגדות של גורמים בכירים בעדה הבוכרית ושל תושבים בשכונה

שכונת נחלאות בירושלים. צילום: ארכיון
שכונת נחלאות בירושלים. צילום: ארכיון

ועדת שמות ורחובות בעיריית ירושלים החליטה היום (א') כי שמו של רחוב הבוכרים לא ישונה ולא יהפוך לרחוב על שמו של המקובל יצחק כדורי זצ"ל, זאת לאור ההתנגדות של גורמים בכירים בעדה הבוכרית בעיר ושל תושבים בשכונה.

אותם גורמים טענו, כי אם העירייה מתכוונת ורוצה לשנות חלק מהרחוב הקיים לשמו של מקובל או רב היא צריכה לשנותו לשם של רב הקשור לעדה הבוכרית.

בתוך כך, החליטה הוועדה בסוף השבוע שעבר, כי כמה מרחובות שכונת נחלאות בירושלים ישנו את שמם בימים הקרובים, ומעתה ישאו את שמם של רבנים חשובים ביניהם הרב יצחק בראשי והרב יוסף קאפח. אלא שרבים מהתושבים החילוניים בשכונה מתנגדים להחלטה ואומרים כי ייעתרו לבית המשפט באם הוועדה תמשיך שלא להתייעץ עמם אודות שמות הרחובות בשכונה.

לטענת העירייה, מרבית מהתושבים הסכימו לשינויי השמות, אך בפועל כמה מהתושבים המשתייכים לתנועת 'ירושלים חופשית' אומרים, כי העירייה כלל לא פנתה אליהם ואף לא ביקשה מהם את חווך דעתם העניין, וכי כעת בכוונתם להיאבק בהחלטת העירייה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}