כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

כך הצביעו החרדים בבלגיה • סיקור ותמונות

האם בלגיה תחולק לשני חלקים? זאת השאלה הגורלית העומדת בפני התושבים הבלגיים, שעות ספורות לאחר התוצאות בבחירות שהתקיימו אמש במדינה • המוני חרדים גדשו את הקלפיות • סיקור ותמונות

כך הצביעו החרדים בבלגיה • סיקור ותמונות

האם בלגיה תחולק לשני חלקים? זאת השאלה הגורלית העומדת בפני התושבים הבלגיים כמה שעות ספורות לאחר התוצאות בבחירות שהתקיימו אמש (א') במדינה.

בבחירות התמודדו ארבע מפלגות בניהם המפלגה הבדלנית הפלמית בראשה עומד בארט דה וובר שזכתה ברוב של 25 אחוזים מהקולות במדינה. המצע אותה הציגה המפלגה הבדלנית היא חילוק של המדינה לשני חלקים זאת לאחר 180 אחדות לאומית בבלגיה.

המפלגה של דה וובר הציע במצע הבחירות גישה לפיה, המדינה תחולק לשני חלקים כשהחלק הראשון הוא דוברי השפה ההולנדית במחוז פלנדריה לבין החלק השני של דוברי הצרפתית במחוז וולוניה.
"האופוזיציה בין הקהילות קולעת את בלגיה למבוי סתום. הגיע הזמן להגיע להבנה ברורה בין הפלמים ודוברי הצרפתית" אמר דה וובר.

גם הקהילה היהודית בניהם דתיים וחרדים חויבו חוקית לקחת חלק בבחירות שהתקיימו אמש ורובם המוחלט של המצביעים היהודים הצביעו למפלגה הנוצרית-דמוקרטית ((v&cd מפלגה שתמכה בין היתר בחינוך ובשחיטה יהודית אבל הגיעה רק ל16 מנדטים.

בנוסף, התושבים החרדיים התבקשו ע"י מודעות שנתלו ברחבי העיר אנטוורפן להצביע למועמד פיליפ היילן, ידיד של הקהילה היהודית בבלגיה.

בתוך כך, רבים מן הקהילה היהודית הוצרכו במהלך הבחירות האחרונות לשתף פעולה עם תושבים מוסלמים וגויים שהצביעו גם למפלגה הנוצרית דמוקרטית רק כדי לדאוג לחינוך היהודי ולבשר הכשר בעיר, כעת כשנבחרה המפלגה הבדלנית יש ליהודים בבלגיה סיבה טובה לדאוג.







































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}