כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

העדה: "עבדו עלינו" • אלקטרה: "מזועזעים"

ב'עדה' זועמים על אלקטרה "שהוליכה אותנו בכחש", והמשיכו את העבודות, ומחרימים את החברה • אלקטרה ל'בחדרי חרדים': מכרנו את המתחם • רשות העתיקות תתנתק החרדים, בעקבות פגיעה באנשיה

אברכים מוחים במערות הקבורה  ביפו. צילום: דוד קורן
אברכים מוחים במערות הקבורה ביפו. צילום: דוד קורן

ה'עדה החרדית' יוצאת למתקפה: לאחר שבועיים של שקט באתר החפירות במתחם אנדרומדה ביפו, נראה כי היום תוצת הלהבה שעומעמה בחסות הבטחת של חברת אלקטרה כי החפירות במתחם – יפסקו.

המתחם ששייך בשותפות לחברת אלקטרה, בו נמצאו עצמות אדם, הפך לזירת מחלוקת לוהטת. החפירות התבצעו במקום כנגד כל הסיכומים, הוציאו עשרות מפגינים לשטח. 'יחידת המודיעין' של העדה החרדית החלה בבירורים קדחתניים, בכדי לגלות למי שייך המתחם. בסופו של הבירור התגלה כי מי שמחזיק במתחם היא חברת אלקטרה.

העדה החרדית ניצלה את העובדה, שהחברה מספקת שירותים לציבור החרדי, והניפו את חרב החרם על החברה. אלקטרה, שלא חפצה להסתבך עם ציבור גדול, הודיע כמעט מיידית כי היא מפסיקה את העבודות במתחם. מאה שערים צהלה, והמפגינים ירדו מהשטח.

אלא שהיום חזרו הטרקטורים למתחם, והחפירות נמשכו. טלפון בהול לחברה הבהיר: המתחם נמכר, והוא לא שייך יותר לחברת אלקטרה.

התירוץ הצליח לעצבן את החבר'ה ממתחם זופניק. בשיחה ל'בחדרי חרדים' הם אומרים: הוליכו אותנו בכחש במשך שבועיים, והם עושים עלינו תרגילים כאילו הם מכרו את החברה. הראב"ד הגר"מ שטרנבוך הודיע שלא יהיו שום התפשרויות בנושא, והעדה החרדית תוציא חרם על החברה, עד להפסקה מוחלטת של העבודות. מצידנו שירכשו שוב את המתחם, אם הם רוצים להנות מכספו של הציבור החרדי".

אותן גורם ידע לספר על זעם גדול ב'עדה החרדית', על המערכות החרדיות שלא נותנות גיבוי למאבק על קדושת הקברים: "בזמן ממשלת רבין, כולם התגייסו למען המאבק. עכשיו שיש חרדים בממשלה, הפגיעות בקברים נעשו להרגל. איפה הנציגים שלנו? איפה הידיעות בעיתונים? מה קורה לנו?".

ב'עדה החרדית' הודיע כי ההפגנות יחזרו למתחם אנדרומדה ביפו, זאת עד להפסקת החפירות באופן סופי.

תגובת חברת אלקטרה כפי שנמסרה ל'בחדרי חרדים':

חברת אלקטרה נדהמת ומתקוממת נוכח החרם שעל הכוונה להטילו בעניין רכישת מוצריה נודע לה בשעות אלה . כפי שכבר נמסר על ידי החברה למוסדות העדה החרדית, וכפי שכבר הודיעה גם החברה באופן רשמי ופורמלי, שפורסם ברבים לרבות בפרסומים לרשות ניירות ערך ולבורסה לניירות ערך- החברה פרשה ואינה צד לפרוייקט ולחפירות שבעטיין קיימת הכוונה להטיל את החרם האמור.

פרוייקט זה מצוי היום באופן בלעדי בבעלות ובניהול של קבוצת אר. אפ. אר בניהולו ושליטתו של מר שחר פרי. לקבוצת אלקטרה שפרשה מן הפרוייקט לפני יותר משנה, ואף הבהירה כי נושא החפירות ורגשותיו של הציבור החרדי בקשר לכך יקרים לליבה והינם תנאי מוקדם והכרחי להשתתפותה בפרוייקט, אין כיום, לאחר פרישתה מהפרוייקט- כל יכולת ומעמד עסקי או משפטי למנוע את המשך החפירות, שאלקטרה לא היתה מוכנה להיות שותפה להם. בנסיבות אלה הטלת החרם, אם תצא אל הפועל חלילה, מהווה פקידת עוונם של אחרים על אלקטרה שלא נפל כל פסול במעשיה.

אלקטרה חוששת כי גורמים זרים לעניין מנסים להשתמש במוסדות המכובדים של העדה החרדית כאמצעי לחץ פסול ובלתי מוצדק על אלקטרה. אלקטרה מקווה ומאמינה כי נוכח עובדות ברורות ומתועדות אלה- יתעשתו הגורמים המכריעים בעדה החרדית, ויימנעו מצעד חריף ומשולל כל הצדקה שכזה, כנגד מי שאין לו כל השפעה על הנעשה בשטח, וסירב להיות צד לפרוייקט בשל עניין זה.

בתוך כך, חושף כתב רדיו 'קול חי' ישראל רוזנר כי רשות העתיקות הודיעה כי היא מנתקת מגע עם אתרא קדישא ומשרד הדתות, בעקבות מעשי ונדליזם נגד בכירים ברשות העתיקות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}