כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מי שולח אברכים לחוף מעורב?

מודעות בב"ב, בישרו: 'שרתון' מלא בפריצות, יש ללכת להרצליה • על המודעות חתמו רבני ב"ב. מבדיקה שערכנו מתברר: החוף - מעורב! • מזכיר הרב לנדא: "המודעות - טעות" • בפנים: המודעות

חוף הרצליה. למטה: המודעות שניתלו בעיר, הבוקר. צילום: דוד קורן
חוף הרצליה. למטה: המודעות שניתלו בעיר, הבוקר. צילום: דוד קורן

מודעות שפורסמו בימים האחרונים ברחבי בני-ברק, מבשרות על פריצות נוראה בחוף שרתון בתל-אביב.

לפי המודעות מתבקש הציבור, בהוראת רבני העיר, לא להגיע במהלך השבוע ובימי שישי בפרט לחוף בתל-אביב, בשל הפריצות הנוראה, ובמקום זאת להגיע לחוף הנפרד בהרצליה שהוכשר על-ידי העירייה.

המודעות, המבשרות על הפריצות בשרתון ת"א, מגיעות בדרך כלל עם פתיחת עונת הרחצה. למרות זאת אלפי אברכים ובחורי ישיבות פוקדים את חוף שרתון מידי יום שישי, והחוף מלא וגדוש באנשים שעושים את דרכם מעיר התורה בני ברק בפרט, ומרחבי הארץ בכלל. אך אין ספק שלמודעות הענק, יש אפקט לא מועט. וכך, מאות אברכים נוסעים עם בני משפחותיהם דווקא לחוף ההרצליני, זאת בשל הפחד המובן מפני הפריצות בתל אביב.

אלא שהמציאות בשטח, שונה לחלוטין מהמתואר במודעות. ממידע שהגיע לידי אתר 'בחדרי חרדים', ומגובה על ידי עדויות לא מועטות של אנשים ששהו בחוף בהרצליה ביום שישי האחרון, החוף הנפרד בהרצליה פרוץ בהרבה, מכל חוף נפרד אחר.

אחד מהרוחצים הקבועים של חוף שרתון שקרא בעיון את המודעות על הפריצות הנוראה, אליה לא שם לב מעולם, החליט ביום שישי האחרון לנסוע דווקא לחוף הנפרד בהרצליה ולקיים את דבר הרבנים.

אלא שכאשר הגיע לשם - נחרד ממראות עיניו.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "החוף ה'נפרד' היה מלא בחילונים שרחצו בחוף ללא כל אכפתיות מעשרות האברכים שהמתינו בחוץ, כדי שיוכלו לקיים רחצה נפרדת למהדרין. האברכים שראו את המחזה, הגיבו בזעזוע אל מול ילדיהם, שלא הבינו על מה המהומה. אם אלו שחתמו בשמם של הרבנים שלחו אותנו להרצליה שידאגו לכך שאכן יש חוף נפרד".

אלא שסבב טלפונים לדמויות המוכרות בבני ברק העוסקות בנושאים מעין אלו, הולידה תשובה אחת: אין לנו כל קשר לזה.

בבירור נוסף ומקיף שעשה כתב 'בחדרי חרדים' עולה כי המודעות שנתלו בעיר יצאו מביתם של רבני וגדולי תורה בעיר, ביניהם הגר"ש וואזנר והגרמי"ל לנדא, אלא שכנראה אף אחד לא באמת עדכן את הרבנים על המתרחש בחוף בהרצליה.

מזכירו של הרב לנדא, הרב יהודה כץ אמר לאחד האברכים שפנו אליו בנושא: "אכן הייתה טעות בתליית המודעות, אני מנסה לברר מי אכן תלה אותן. החוף הנפרד בהרצליה נפתח רק עם סיום שנת הלימודים הנוכחית ולא מוקדם יותר".

• אם כן למה תליתם את המודעות? אברכים הגיעו לשם ונכשלו בפריצות נוראה?

"זאת הייתה טעות, המלחמה עם עיריית הרצליה ידועה כל שנה מחדש על פתיחת החוף הנפרד לפני סיום שנת הלימודים, התחבורה הציבורית גם לא התחילה עדיין, ורק בעוד שבוע וחצי או שבועיים יפתח החוף באופן מסודר.

"אין כל אינטרס לשלוח את האנשים לשם, רק לעזור לאנשים בשמירת העיניים, ברגע שייפתח עונת הרחצה באופן מסודר יוציאו מודעות חדשות על כך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}