כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אתרא קדישא: יום במחיצם • סערה מצולמת

כתב אתר 'בחדרי חרדים', דוד קורן, התלווה למשך יום שלם לעסקני 'אתרא קדישא' • הם ביקרו אצל שייח' ערבי, נפגשו עם רבנים, והתחככו בפועלי בניין • הוידאו המלא - בפנים

אתרא קדישא: יום במחיצם • סערה מצולמת



ניתן היה לשפשף עיניים בתדהמה: זה לצד זה ישבו נציגי 'אתרא קדישא' ושייח'ים מוסלמים, בפגישת סולחה אותה יזמו אנשי 'אתרא קדישא'.

סקירה קצרה: אנשי אתרא קדישא הפגינו כנגד זלזול בעצמות שהתגלו במתחם בניה בנצרת. אלא שהיזם הערבי לא שעה לתחנונים של אנשי הארגון, והרס, באמצעות פצצות ענק, את כל מתחם הבניה, והעצמות עפו לכל עבר.

בתחילה סוכם שאנשי רשות העתיקות יפנו את העצמות שנתגלו במקום, אלא שלאחר שהחלו ההפגנות, החליט היזם הזועם, שבבעלותו מספר חברות אוטובוסים המשמשות גם את הציבור החרדי, לפנות את שיירי העצמות יחד עם פסולת הבניה למקום סודי.

אבל אנשי אתרא קדישא לא ויתרו. הם פנו לרב ליפשיץ, המכהן כרבו של כפר גדעון, וביקשו ממנו לתווך בפרשה העגומה. הרב, שמע, סבר וקיבל. לעובי הקורה הכניס הרב ליפשיץ את מר משה לוי , לוי בנצרת נקרא כמו מוכתר הכפר. לוי אחראי מטעם המדינה בנצרת על תחום המס ועל לשכת המקרקעין לוי הפעיל בימים האחרונים את כל כובד משקלו ואכן מאמציו נשאו פרי בסבב פגישות שערכו היום אנשי אתרא קדישא בביתו של הרב, בביתו של הקבלן ובלשכת ראש העיר, סוכם כי ההפגנות במקום ייפסקו, ובתמורה יאפשר הקבלן הערבי לאנשי אתרא קדישא, להוציא את שיירי העצמות מפסולת הבניין, במעט הכבוד שעוד אפשר לתת להם.

המפגש המוזר, נערך באווירה ידידותית. כשהקבלן הערבי, עפיפי שמו, נעלם מהאופק אולי בכדי שלא להגיע לחיכוך עם העסקנים.

בתוך כך, מתריעים אנשי אתרא קדישא, כי בפרויקט בנייה חדש ביבנה עומדים לחלל עצמות יהודים. מדובר בפרויקט בניה גדול, שם הסכים הקבלן לבנות בצורה אותה מאפשרת ההלכה, אלא שאנשי רשות העתיקות החליטו לטרפד את ההסכם.

אנשי אתרא קדישא: "זהו בית קברות רביעי המחולל תוך חודש. רשות העתיקות החליטו לפתוח במלחמה על כל הקופה, ונגד כל ההסכמים הקואליציוניים. אנחנו חייבים להילחם בכל הכח, נגד הרשעות אותה הם מפגינים".

כתב 'בחדרי חרדים' שהתלווה לעסקני אתרא קדישא, מגיש תיעוד מצולם:


















































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}