כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דרמה בפולין: מזייף זהותו של הרב בודנהיימר נעצר

אורי ברודצקי, ישראלי החשוד בחיסולו של בכיר החמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי, נעצר בפולין • על פי הדיווח מדובר בסוכן המוסד שזייף את זהותו של הרב מיכאל בודנהיימר • המעצר גורם לתסבוכת דיפלומטית בין ישראל לגרמניה

הכחיש כל קשר. הרב בודנהיימר. צילום: מעריב
הכחיש כל קשר. הרב בודנהיימר. צילום: מעריב צילום: עיתון מעריב

ישראלי החשוד בשייכות למוסד ובחיסולו של בכיר החמאס מחמוד אל מבחוח, נעצר לפני שבוע בפולין, לבקשת השלטונות הגרמנים.

הישראלי, אורי ברודצקי, נעצר - לפי דיווח בשבועון 'דר שפיגל' שאושר על ידי משרד החוץ. הוא חשוד בהשגת דרכון גרמני באופן לא חוקי.

הישראלי נעצר ב-4 ביוני כאשר נחת בנמל התעופה בוורשה, לאחר חקירה של הרשויות בגרמניה בנושא הדרכון המזויף שנמשכה כמה חודשים. דוברת משרד המשפטים הפולני מסרה, כי יומיים לאחר מעצרו הוא הובא בפני שופט ומעצרו הוארך ב-40 יום.

על פי הדיווח, הדרכון המזויף הונפק בעיר קלן ב-18 ביוני 2009 ונמסר לאדם בשם מיכאל בודנהיימר. הנימוק לדרכון הגרמני היה בכך שהמבקש מתגורר בקלן ומחזיק בתעודת נישואין של הוריו, שהתגוררו בגרמניה ונרדפו על-ידי הנאצים.

ה'דר שפיגל' הגרמני דיווח לפני מספר חודשים כי זהותו של בודנהיימר נגנבה. המדובר ככל הנראה ברב מיכאל בודנהיימר, ראש כולל, המתגורר בבני-ברק.

הפרשה מוגדרת כבר בתקשורת הגרמנית כ"תסבוכת דיפולמטית", לאחר מאבק איתנים המתנהל מאחורי הקלעים בין ישראל לגרמניה, בסוגיית הסגרתו של האיש.

העיתון הגרמני דיווח, כי שגרירות ישראל בפולין פנתה לממשל במדינה בבקשה למנוע את הסגרתו של ברודצקי לגרמניה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}