כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"אתה שקרן" • "לא, אתה שקרן" • להאזנה

הסאגה בין יואב ללום לנציגי חסידות סלונים ממשיכה, והפעם: עימות חזיתי בין יצחק ויברג ליואב ללום • סלונים הגישה תביעת דיבה נגד ללום בבי"ד בירושלים • רבני 'קול חי' פסקו: ללום לא יעלה לשידור

"אתה שקרן" • "לא, אתה שקרן" • להאזנה
מנחם הלוי

התפתחות בפרשת עמנואל: דבריו של יואב ללום ברדיו 'קול חי', שפורסמו באתר 'בחדרי חרדים', לפיהם חסידות סלונים כביכול מקבלת כספים מהקרן לידידות, הממומנת על-ידי מסיונרים, הובילה את עסקני חסידות סלונים להגיש תביעת דיבה נגד ללום.

הרב יצחק וינברג עלה ביום שלמחרת לשידור בתכנית 'המהדורה המרכזית', ותקף את דבריו של ללום: "אין אף עמותה של חסידות סלונים שלקחה כסף מהקרן לידידות. זה שקר וכזב. ללום שקרן".

וינברג לא הרפה: "הראיון של ללום רצוף בשקרים. ללום אמר שהמנכ"ל של החינוך העצמאי הוא מסלונים – זה שקר. ללום ציין שיש שלוש אחייניות של הרב יעקב יוסף בביתר שלא התקבלו לבית הספר, בגלל סלונים. זה שקר. ביקשו מאיתנו לעזור להכניס אותן, עשינו כל מאמץ, אבל אז החלו עוד ועוד דרישות, והתנאים מרגע לרגע הוחמרו. ביתר קשור אלינו? אנחנו מחזיקים את האחייניות כבנות ערובה?

"ללום ציין שהרב כץ טרפד את ההסכם. זה שקר. אחרי שהסכימו לחתום על המסמך, החלו להציב עוד תנאים". והוא ממשיך: "ללום אומר שמעולם לא פסלנו רב שיהיה בורר. זה שקר הוא פסל את הרב של עמנואל. הרב ברלב.

"עמותת נוער כהלכה הגישה תצהיר לבית המשפט, לפיו בנותיו של ראש העיר עזרא גרשי, לא התקבלו לבית הספר. גרשי הגיש תצהיר שזה שקר. אם ללום משקר לבית המשפט, וודאי שהוא ישקר בשידור.

"אני רוצה להבהיר", אמר הרב וינברג, "לא הייתה בת שרצתה להתקבל, ולא התקבלה. לא היה. 80 אחוז מהמגמה הכללית הגישו לבית המשפט תצהיר שישאיר את המגמות על כנן. שלא יעשו שינוי. הוא לא מתייחס לזה".

ללום, שעלה נבוך לשידור, הגיב על דבריו של וינברג. "אני לא רוצה להיכנס לפרטים. אבל על כל מה שאמרתי יש גיבוי ומסמכים, כולל לקיחת הכספים מהקרן לידידות. לוינברג אין זכות להוציא את השם של הרב יעקב יוסף מפיו. הרב יוסף לומד מבוקר עד לילה. הכבוד האישי שלי לא מעניין אותי. אבל מי שמדבר על הרב יוסף, זה רשעות. הרב מקדיש שעות לסיפור של עמנואל, אפשר לטעון עליו שהוא לא קיבל אנשים?

"לגבי האחייניות של הרב יוסף, לא היה שום תנאי. לרב הגיע שליח אישי מהחינוך העצמאי בשם חסידות סלונים, ואותו חסיד פנה לאבא מביתר שיש לו את הבנות שלא קיבלו אותן, ואמר לו: אם תוריד את הרב יעקב יוסף מהסיפור של עמנואל, הבנות שלך יתקבלו. אם לא – הן לא יתקבלו לעולם. לבוא ולהגיד שהרב יוסף התנה את זה? זה שקר וכזב".

בתוך כך, חסידי סלונים הגישו תביעה כנגד ללום על הוצאת דיבה, כאילו החסידות מקבלת כסף מהקרן לידידות - בבית דינו של הרב לוין בירושלים.

במקביל, ועדת הרבנים המלווה את רדיו קול חי החליטה כי לפי שעה לא יעלה יואב ללום לשידור, עד שתסתיים פרשיית עמנואל.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}