כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פרשת עמנואל: הפגנה של איש אחד

סמי מיכאל, מחשובי הסופרים בישראל, יקיים היום מחאה פרטית, בשבוע הספר בכיכר רבין, כנגד מה שהוא מכנה "השרץ הגזעני" ב'בית יעקב' בעמנואל: "הגדר המוזרה פלשה לסיוטי הלילה שלי"

סמי מיכאל
סמי מיכאל

הסופר סמי מיכאל, יקיים היום בערב מחאה פרטית משלו, בשבוע הספר בכיכר הרבין, כנגד מה שהוא מכנה "השרץ הגזעני" בבית הספר 'בית יעקב' בעמנואל.

מיכאל, שפרסם הבוקר טור דעה בעמוד השער של העיתון 'מעריב' אומר: "פרנסי בית הספר לבנות בעמנואל טוענים כי הגדר המחלקת את החצר אינה עדתית, כי אם דתית. לא זה ולא זה. זו גדר גזענית טהורה, המפלגת את בנות ישראל לפי המוצא. מזעזע להיווכח כי עם ששילם מחיר כה מחריד במאה הקודמת בשל מתיחת גדרות גזעניות סביבו, מרשה להקים בתוך מולדתו גדר מתועבת כזו.

"ואין די בכך. בבית ספר זה כופים תלבושת אחידה בצבעים שונים על התלמידות, שמא, חס וחלילה, תעז תלמידה לא נכונה להסתנן לצד הנכון של הגדר. אנחנו יודעים מתי והיכן התרחשה תועבה כזו, ואנו זוכרים איזה מחיר שילם עמנו על גדרות וצבעים שונים כאלה. זהו חילול קודש המתרחש בבית ספר הטוען שהוא מרביץ תורת קודש".

מיכאל מוסיף ואומר: "לא רק הבנות ממוצא מזרחי נעולות בתוך גדר ארורה זו. כל עדות המזרח הושלכו לשם. ועל פי תורת הגזע, גם ילדיי ונכדיי המעורבים עם דם עיראקי-רוסי-צרפתי-פולני-הולנדי אנוסים להסתופף בצד הלא נכון של הגדר הזו, יחד עם מאות אלפים כמותם.

"שבוע הספר הוא שעת חסד לעורר את הנושא הכאוב הזה. והלוא אנו חוגגים את הספר, שהוא נשמת אפו של כל בית ספר. סופרים נחשבים למחנכי דור בין אם ביודעין, בין אם לאו, לכן אני נושא מחאה זו בשבוע הספר וכן על שום הקשר הישיר בין הספר שאנו הסופרים מקדישים לו את חיינו ובין כל בית ספר, חילוני כדתי. אני מוקיר את שופטי בג"ץ שהביעו את שאט נפשם נוכח עוולה זו, אני מעריך את התקוממות הארגונים השפויים החושפים את הגזענות הבוטה הזו ופועלים כדי למגרה", חותם הסופר שאומר כי הגדר המוזרה פלשה לסיוטי הלילה שלו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}