כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בני-ברק מתחדשת: מונה 'רב המים'

במשך שנים פעל הגר"ח קנייבסקי להקמת מערך שיספק 'מים של שבת' לתושבי ב"ב • בחודשים האחרונים הוקם הפרויקט הגדול • לאחר שהתעוררו שאלות הלכתיות - מונה רב מיוחד למיזם

הגר''ח קנייבסקי ליד הפקד של הפרויקט. לצידו, ראש העיר, יעקב אשר. צילום: אהרון שטיינגולד
הגר''ח קנייבסקי ליד הפקד של הפרויקט. לצידו, ראש העיר, יעקב אשר. צילום: אהרון שטיינגולד

בשורה לתושבי בני ברק: מזה מספר שנים פועל הגר"ח קנייבסקי להפעלת מערך שיספק מים לתושבי העיר בשבת, באמצעות מערכת שאינה מצריכה מגע יד אדם. המערכת שהייתה קיימת עד כה, מופעלת על ידי חברת מקורות, וגרמה לא אחת לחילולי שבת על-ידי יהודים. הגר"ח סובר שאין אפשרות להתיר את חילול השבת מבחינה הלכתית.

הנציגות הפוליטית בעירייה ידעה כי בכל פגישה שתיערך במעונו של הגר"ח קנייבסקי יצוף נושא מי השבת, אותה העלה הגר"ח לראש סדר היום בפגישותיו עם הנציגות הפוליטית. בחודשים האחרונים, פעל ראש העיר, יעקב אשר, להקמת מערך מי שבת, ואף הגיע עם ה'שאלטר' המרכזי לביתו של הגר"ח קנייבסקי, על מנת שיפעיל אותו בפעם הראשונה.

בשבוע האחרון עלה ראש העיר לביתו של הגר"ח, על מנת להיוועץ בו במספר סוגיות הלכתיות שעלו כתוצאה מהשימוש במערכת החדשנית. הגר"ח, שענה על השאלות, אמר לראש העיר כי יש למנות רב מיוחד שיהיה אחראי לפעילות המיזם, ויפסוק בשאלות הנוגעות להפעלתו.

לאחר דין ודברים, סוכם כי הגרש"צ רוזנבלט, שלאחרונה הקים מספר בתי הוראה בראשם עומד הגר"ח קנייבסקי, יהיה הרב שיפקח על פעילות המערכת ויפסוק בכל שאלה המתעוררת אצל העוסקים במלאכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}