כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

100 אלף מיררו בבכי • שידור מוקלט מהלוויה

רחובות קרית-משה התמלאו באנשים מכל החוגים שבאו לבכות את לכתו של מי שהיה אביהם של רבבות, הראשון לציון רבי מרדכי אליהו זצ"ל • כתב 'בחדרי חרדים' השתתף בהלוויה • מיוחד: שידור הלוויה

כבוד אחרון. צילום: דוד קורן
כבוד אחרון. צילום: דוד קורן

השידור מועבר באדיבות שרלייב






כמאה אלף בני אדם, בהם רבנים, שרים ומקובלים, מיררו בבכי תמרורים אחר ארונו של הראשון לציון הגאון רבי מרדכי אליהו זצ"ל.

הרב שנפטר בשעות אחר הצהריים (ב') בבית החולים "שערי צדק", סבל בשנים האחרונות מהסתבכויות רפואיות רבות, ועצרות תפילה רבות נערכו לרפואתו. בחודשים האחרונים היתדרדר מצבו, והוא אושפז בבית החולים שערי צדק.

עוד כתבות, גלריות וקטעי וידאו:
מי שלא טבל במקווה, שלא יתקרב למיטה! • אשכבתיה דרבי מרדכי - הוידאו המלא
הפרוכת ירדה, ומאות פרצו בבכי מר • תיעוד הווידאו האחרון של הרב • בלעדי
סבא, על מי נטשתני?! - מונולוג רווי דמע
הרב גרונר חושף: כך החלה ההיכרות • בלעדי
"תפסוק שהמשיח צריך לבוא!" • וידאו נדיר 'שעון הגאולה' שהופקד אצל הגר"מ אליהו דברי מרדכי • הראיון האחרון של הראשל"צ
אבל כבד: הראשון לציון הגר"מ אליהו זצ"ל


ההלוויה, שהחלה בשעה 21:30 בחצר בית המדרש של הרב, ברחוב ריינס בשכונת קרית משה בירושלים, כללה הספדים רבים וקבלת עול מלכות שמיים מפי הרבבות. משם יצאה ההלוויה לבית החיים בהר המנוחות, שם נקבר הרב בסמיכות לקברו של החיד"א, שלספריו היה מקושר הרב בכל מאודו, ואף העלה את עצמותיו ארצה.

רחובות שכונות קרית-משה וגבעת-שאול התמלאו לקראת הלוויה באלפים שזרמו למקום מכל רחבי הארץ. במקום נרשמה צפיפות גדולה וכונני איחוד הצלה הפרוסים בכל האזור טיפלו במספר אנשים שחשו ברע. מאות שוטרים אבטחו את האירוע ואת הדרכים המובילות אליו, כשבאזור עומסי תנועה כבדים.

בין רבבות האבלים ניתן היה לראות מכובדים רבים, בראשם ראשי ישיבות, יושבי על מדין ואישי ציבור רבים. בין הנוכחים: הרבנים הראשיים הגרש"מ עמאר והגר"י ומצגר, הגר"ש הרוש, הגר"י עדס והמקובל הרב בניהו שמואלי. כמו כן השתתפו, שרים וחברי כנסת מש"ס, "הבית היהודי" ו"האיחוד הלאומי" וכן ח"כים ואישי ציבור לא דתיים כדוגמת ראש העיר, ניר ברקת, והאלוף במיל' עוזי דיין.

במהלך ההספדים שהתקיימו בחצר בית מדרשו של הרב אליהו, הקריא ראש לשכתו של הרב אליהו, הרב שמואל זפרני, מכתב-תפילה שנמצא היום בארנקו של הרב אליהו.

ה'בבא ברוך', הרב ברוך אבוחצירא, התייחס למצב המדיני-ביטחוני הקשה ואמר: "אנחנו מבקשים מכולם לכבד את זכרו של הרב. שכולם יקבלו עליהם עול מלכות שמיים, כמו שאמרו חז"ל: אם עם ישראל יעשה תשובה - מייד ניגאל".

הרב הראשי, הגר"י מצגר, החל לבכות במהלך ההספד, כשסיפר על פגישתו כרב צעיר עם הרב אליהו, ועל היותו אדם שמדבר אל ילדים ואל גדולי התורה כאחד. הרב מצגר סיפר, כי כשנפגש עם יונתן פולארד הוא התעניין קודם כל ברב אליהו.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אמר: "היתה לי הזדמנות גדולה לשבת עם כבוד הרב וגיליתי שכל עם ישראל מגיע אליו. חרדים וממלכתיים, ספרדים ואשכנזים. בשיחה שהיתה לי איתו בבית החולים יחד עם החברותא שלי, הרב זעפרני, הוא נתן לי שליחות לשמור על ירושלים. כבוד הרב, אתה תחסר לנו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}