כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"י מצגר: אין לקבוע תענית לזכר פינוי גוש קטיף

פסק של הגר"י מצגר כי אין לקבוע יום תענית או לחבר קינות לזכר פינוי יישובי גוש קטיף, הרתיח את הרב יגאל קמינצקי, שתקף את הרב אישית לשכת הרב הראשי: "זכותו של כל רב לחלוק, אבל בצורה ראויה" • כל הפרטים

הנצחת היום יגדיל את הקרע בעם. הרב מצגר
הנצחת היום יגדיל את הקרע בעם. הרב מצגר

הרב הראשי לישראל, הגר"י מצגר פסק, כי אין לקבוע יום תענית או לחבר קינות לזכר פינוי יישובי גוש קטיף.

הפסק, שמתפרס על יותר מעשרה עמודים, מנמק הלכתית את הסיבות מדוע אין לקבוע את היום לזכר פינוי הישובים כיוםתענית. בין הנימוקים שמציג הרב מצגר בפסק נכתב הנימוק המרכזי: "אם נבוא וננציח יום שרק גרם לפער ופילוג בעם ישראל, נגרום שהפער יהיה גדול יותר והקרע רק יתרחב".

עוד הוסיף הרב מצגר, כי לשואה לא נקבעו צומות ולא חוברו קינות, למרות הסבל הרב שעברו שם היהודים ושישה מיליון נרצחו. "אין בכוחנו לקבוע בימים אלו ימי תפילות ותעניות כמו שהיה בתקופת החכמים".

פסיקת הגר"י מצגר עוררה תגובות נזעמות בקרב רבני הציבור הדתי-לאומי. אחד מהמתנגדים לפסק הוא הרב יגאל קמינצקי, שאמר כי הגירוש הוא זה שפילג את העם, ותקף את הרב מצגר אישית: חבל מאוד שהרב מצגר לא עשה מספיק בשביל למנוע את הגירוש של אותם ישובים ומתיישביהם.

בלשכתו של הרב מצגר זעמו על דבריו של הרב קמינצקי. ואמרו בראיון ל'בחדרי חרדים': "זכותו של כל רב לחלוק על פסיקתו של הרב, אך לבוא ולתקוף אותו באופן אישי, אין זה מן הראוי בלשון המעטה, במיוחד ביום אבל בו אנו מבכים את לכתו של הראשון לציון הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל.

"עמדתו של הרב מצגר נגד גירוש קטיף הייתה נחרצת וקולו נשמע בעניין זה בכל הזדמנות אפשרית. הרב אינו פוליטיקאי ואין לו אצבע בממשלה להצביע נגד הגירוש עצמו. למרות זאת,
בפגישתו עם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון יחד עם הראשון לציון הרב משה שלמה עמר, ניסו השניים למנוע את רוע הגזירה הנוראה".

עוד הוסיפו והדגישו בלשכה: "לאחר השבר הנורא ביקר הרב הראשי את המתיישבים, שם שמע מהם כי על קמצא ובר קמצא חרבה ירושלים, ובשל סכסוך של רב ספציפי שלא נזכיר את שמו והתעמרותו ברב אחר, הם סבורים שקרה מה שקרה.

"הרב פעל ופועל בתקופה האחרונה בעניין המגורשים, כאשר לאחרונה הוא שוחח עם נשיא המדינה, שמעון פרס ע"מ לסייע באיתור פתרונות תעסוקתיים למגורשים שמטה לחמם נשבר ואיבדו את פרנסתם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}