כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מונה צוות מומחים להפקת לקחי מבצע 'רוחות שמים 7'

הרמטכ"ל החליט למנות את האלוף (מיל') גיורא איילנד להפקת לקחים מהתמודדות צה"ל עם אירועי הפרובוקציה בלב ים • הצוות יסתייע בתוצרי התחקירים הפנימיים המתקיימים בצה"ל

מונה צוות מומחים להפקת לקחי מבצע 'רוחות שמים 7'
דובר צה''ל

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, החליט למנות את אלוף (מיל') גיורא איילנד לרכז צוות מומחים להפקת לקחים ממבצע "רוחות שמים 7". האלוף איילנד ואנשי הצוות יסתייעו בתוצרי ולקחי התחקירים הפנימיים שחלקם כבר מתקיימים על-ידי גופי צה"ל השונים הקשורים לאירוע זה, וכן יבדקו תחומים החוצים את כלל הגופים.

ההחלטה על צוות הבדיקה נובעת מהחשיבות הרבה שמיחס צה"ל לבירור ממצה של העבודות הנוגעות לפעילות המבצעית, לשם אכיפת הסגר הימי שהוטל על רצועת עזה. הצוות יגיש את ממצאיו לרמטכ"ל עד ליום ראשון, ה-4 ביולי 2010.

כחברים בצוות מונו תת-אלוף אביב כוכבי, לשעבר ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל, תת-אלוף (מיל') יובל חלמיש, לשעבר קצין מודיעין ראשי ובכיר במועצה לביטחון לאומי ואלוף-משנה (מיל') בן-ציון דעבול, לשעבר ראש מחלקת מבצעים בחיל-הים ומבקר בכיר במשרד מבקר מערכת הביטחון.

צוות המומחים, להבדיל מתחקיר פנימי, הוא סוג תחקיר של בעלי ידע מקצועי בנושא המתוחקר, שאינם חלק משרשרת הפיקוד של המבצע. צה"ל עורך בדיקות ותחקירים מסוג זה כבדרך שגרה בתרגילים ומבצעים, לרבות בעקבות מבצע עופרת יצוקה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}