כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מוזס בוועדת הפנים: לנתק את אתר רשב"י מהתלות במושב מירון

בדיון בוועדת הפנים לסיכום אירועי ל"ג בעומר, אמר מוזס על אישורי האדמו"רים והאח"מים: הגיע הזמן לקבוע נוהל קבוע וקריטריון ברור. "עלינו לעבוד בשקיפות מתוך יושרה"

מוזס ושר התיירות במירון
מוזס ושר התיירות במירון

"יש לעשות הכל למציאת פתרון להרחבת השטח סביב אתר קברו של רשב"י. על הפרט לתרום למען הכלל. כמו כן עלינו להרחיב את הדרך המכונה בורמה ב' ולהכשירה כדרך מובילה וראשית העוקפת את היישוב מירון", כך אמר ח"כ מנחם אליעזר מוזס, במהלך דיון שקיימה ועדת הפנים של הכנסת לסיכום אירועי מירון תש"ע.

את הדיון יזם יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אזולאי, והוזמנו אליו נציגי המשרדים והארגונים הנוגעים בדבר: תיירות, תחבורה, בטחון פנים, המקומות הקדושים, משטרת מחוז צפון וכו'.

חבר כנסת מוזס כמו שאר הנוכחים פתח בדברי ברכה לכל אלו שפעלו למען הצלחת אירועי מירון בל"ג בעומר. הוא ציין את העובדה כי בשנים הקודמות עם סיום האירועים היה צורך בועדת חקירה. "השנה הכל עבד כמו שעון. למעט מספר דברים הטעונים שיפור, לא ניתן להצביע על מחדלים. עם זאת, יש לתת את הדעת כבר מעתה לפתרון מקיף ויסודי להגדלת השטח סביב הקבר ולהרחבת דרכי הגישה. השנה קרסו תשתיות המים והביוב. חבל על הכסף שמושקע בתשתיות זמניות ועלינו להפנות את כל ה-21 מליון ₪ הנדרשים לשיקומם, להקמת מערכת חדשה ומותאמת שאיננה נשענת על המושב מירון.

"גם את התקנת מערכת מזוג אויר בתוך הציון צריך לסיים. הדבר קריטי במהלך כל השנה כולה ולא רק בל"ג בעומר. בשבת הקרובה ובזו שאחריה מתוכננים להגיע למירון מאות אורחים. אנו באמצע הקיץ ויש לדאוג לאוורור ומיזוג הציון".

גם אל נושא אישורי האדמו"רים והאח"מים התייחס הרב מוזס בדבריו ואמר כי הגיע הזמן לקבוע נוהל קבוע וקריטריון ברור. "עלינו לעבוד בשקיפות מתוך יושרה ותמימות דעים, כדי שכל אדמו"ר ורב יוכל להגיע אל הציון בכבוד הראוי לו".

ח"כ אורי מקלב ציין, כי גם שנה הבאה יחול ל"ג בעומר במוצאי שבת, וכי יש לקבוע מראש כללים ונהלים שימנעו חילול שבת.

מנכ"ל משרד התיירות ציין את פעילות משרדו סביב ואת משרדי הממשלה הנוספים שהשתתפו בתיקצוב הנדרש. "נושא מירון אינו יורד מסדר יומנו. יושב כאן ח"כ מוזס. הוא מפעיל אותנו בעניין כל השנה... "

יוסי שוינגר, מנכ"ל המקומות הקדושים, טען כי אם לא חוסכים בתקציב ניתן לעמוד בכל המשימות. הוא התייחס אל בקשת הרב מוזס בעניין מיזוג האוויר ואמר כי תוך שבועיים הנושא יוסדר.

בסיום הישיבה סיכם היו"ר ח"כ דוד אזולאי בהבעת שביעות רצון מהתנהלות הגורמים כולם והביע תקווה כי גם בשנה הבאה, יוכל לזמן לאחר ל"ג בעומר ישיבת סיכום הערכה והבעת תודה בלבד.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}