כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ועדת הכנסת המליצה: לשלול זכויות מזועבי

בתום דיון סוער החליטה ועדת הכנסת, ברוב של 7 תומכים, להמליץ בפני מליאת הכנסת לשלול מח"כ חנין זועבי זכויות יתר: "הצליחה לגרום נזק למדינה" • ח"כ אילן גילאון ממרצ התנגד

הכנסת. צילום: יעקב נחומי
הכנסת. צילום: יעקב נחומי

שבוע לאחר שח"כ חנין זועבי מבל"ד ירדה מספינת ה'מרמרה', החליטה ועדת הכנסת ברוב של 7 נגד 1, להמליץ למליאה לשלול חלק מזכויותיה. לאחר דיון סוער החליטה הוועדה, בראשותו של ח"כ יריב לוין מהליכוד, לשלול מזכויותיה של זועבי את הדברים הבאים: זכותה לקבלת דרכון דיפלומטי עד תום הקדנציה; זכותה לצאת לחו"ל; וזכותה לקבל הוצאות משפטיות אם תועמד לדין בגין יציאה מהארץ או כניסה לשטח זר שלא כדין.

חברת הכנסת זועבי עצמה לא הגיעה לדיון, וכינתה את הדיון "משפט שדה".

ח"כ לוין הציג בפני הנוכחים את אתר האינטרנט של בל"ד, בו מופיעה תמונתו של ח"כ לשעבר עזמי בשארה, וכינה אותו: "עבריין נמלט ובוגד". בתגובה קרא לעברו ח"כ דב חנין: "מה הולך פה, אתה גם קטיגור וגם יושב ראש?"

ח"כ מיכאל בן ארי קרא לעבר דב חנין: "לא בטוח שהדמוקרטיה רוצה שתגן עליה", וחנין ענה לו: "אתה איש כהנא, תתבייש לך".

ח"כ אריה אלדד אמר בדיון: "מקובל עלינו שחופש הביטוי חשוב מאוד וגם חופש ההפגנה. הקווים האדומים הם במעבר בין דיבור למעשה. אנחנו לא מתרגזים על מה שהיא אומרת, אלא על כך שהצליחה לגרום נזק למדינה. היא לקחה על עצמה את תפקיד ההונאה כדי לתת למשט הטרור דמות ותדמית של משט שלום, בזמן שמישהו מתחת לסיפון הכין את הסכינים".

ח"כ אילן גלאון ממרצ היה היחיד שהתנגד לשלילית זכויותיה.

בתגובה להחלטה אמר ח"כ אחמד טיבי: "מדובר בהחלטה הזויה של ועדה מתלהמת שיש בה רדיפה אישית במסגרת שבוע כהנא בכנסת. מעולם לא היה קשר בין פעילות חברי הכנסת הערבים לבין זכויות כלשהן. הכנסת הזו היא הגזענית ביותר שהכרתי מעודי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}