כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רה"מ: חמאס מונע העברת הסיוע ההומינטארי לעזה

ראש הממשלה הציג סיכום חלקי לאירועי הפרובוקציה בלב ים: "עד לרגע זה חמאס מונע כניסת סחורות שהגיעו מהספינה לעזה, מה שמוכיח כי לא העניין ההומניטרי עניין אותו אלא דה-לגיטימציה לישראל"

משאיות ציוד הומניטארי במעבר ''כרם שלום'' - צילום דובר צה"ל
משאיות ציוד הומניטארי במעבר ''כרם שלום'' - צילום דובר צה"ל

"עד לרגע זה חמאס עוד מונע כניסת סחורות שהגיעו מהספינה לעזה מה שמוכיח כי לא העניין ההומניטרי עניין אותו אלא דה-לגיטימציה לישראל", כך דיווח הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה. עד היום מונע שלטון הטרור של החמאס את הכנסת הציוד ההומניטרי שהובא בספינות הפרובוקציה הקודמות מלהיכנס לרצועת עזה.

ראש הממשלה הודה "ללוחמים, לכוחות הביטחון ולמשרדי הממשלה שפעלו במסירות רבה למניעת כניסת הספינה לעזה בסוף השבוע", במסגרת סיכום חלקי שהציג לאירועי הפרובוקציה בלב ים.

בדבריו, חשף ראש הממשלה, כי "מהמידע שיש בידנו עולה כי הקבוצה עלתה לספינה בעיר אחרת משאר נוסעי הספינה, התארגנה והצטיידה במשרד, ועלתה לספינה ללא הבידוק שעברו אחרים כשמטרתם הייתה ליזום עימות אלים עם חיילי צה"ל – וזו האמת שמחלחלת בהדרגה לעולם.

"אתמול יכל העולם לראות את ההבדל בין משט הומניטרי למשט של שנאה – בשני המקרים ישראל נהגה בנוהל מקדים זהה, במשט הקודם אפילו הצענו לבדוק את המטען בידי גורמים בין לאומיים באל עריש. בסוף השבוע ובמשט הקודם בחמש מתוך שש הספינות, הסתיים התהליך ללא אירועים. רק בספינה אחת נפרסו עשרות ביריונים חמושים עם גרזנים ונשק קר", הוסיף.

אתמול (שבת) עגנה האונייה השביעית במשט הפרובוקציה לעזה. ה"רייצ'ל קורי" עגנה בנמל אשדוד כשעל סיפון האונייה 19 אנשים, מתוכם 8 אנשים צוות. נוסעי האונייה וצוותה הועברו לטיפול משרד הפנים, כשמטענה נבדק ביטחונית ויועבר אח"כ לרצועת עזה. הפעם, השתלטות חיל הים נעשתה ללא גילויי אלימות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}