כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בד"ץ דחה את העותרים נגד ללום • חשיפה

הצדדים הניצים בעמנואל התייצבו בבג"ץ כדי לקבל הכרעת הדין, אלא שראש העיר טרף את הקלפים • וגם: תביעה מפתיעה בבד"ץ 'העדה' הסתיימה טרם נפתחה, לאחר שבד"ץ לא הסכים לדון בעתירה

ראש מועצת עמנואל בקמפיין הבחירות. צילום ארכיון
ראש מועצת עמנואל בקמפיין הבחירות. צילום ארכיון

סערת עמנואל מסרבת לרדת מסדר היום התקשורתי. מי שחשב שהיום (א') יגיע הדיון המתיש לסיומו, בא בג"ץ וטרף, בפעם-המי-יודע-כמה, את הקלפים.

בדיון שנערך היום, בהשתתפות נציגי כל הנוגעים בפרשה, בו היה אמור להינתן פסק דין סופי שיבהיר לאן פני הקהילה החסידית בעמנואל מועדות, הרי שהרכב הבג"ץ בראשות אדמונד לוי, החליט לדחות את ההחלטה בשבוע וחצי - וההחלטה הסופית תינתן רק בג' תמוז.

יש מי שרואים בהתנהלות הנוכחית של בג"ץ מעין ירידה מהעץ, וקרן אור להורי המגמה החסידית בעמנואל. העיכוב יכול רק לשחק לטובת ההורים, שנהנים בינתיים ממצב של חוסר ודאות, אומר ל'בחדרי חרדים' אחד הגורמים המעורים בפרטי הפרשייה.

הדחייה עצמה ניתנה לאחר שראש עיריית עמנואל, עזרא גרשי, ביקש מבית המשפט ארכה בת כשבוע, בכדי לתווך בין הצדדים. לדבריו, הוא הצליח לשכנע את הראשון לציון הגרש"מ עמאר, שייקח חלק פעיל בתיווך בין שני הצדדים, מה שיכול להביא לסיום הסאגה, בעקבות העובדה שכל הצדדים מכבדים ומוקירים את הרב עמאר. העובדה שבית המשפט נענה לבקשתו, מעידה כי הוא מעוניין בפתרון ולא במלחמה.

בתוך כך, נמשכת הלחימה בעמותת נוער כהלכה ובעומד בראשה יואב ללום.

לאחר ה'קול קורא' שפורסם ביום ו' האחרון, עליו חתומים גדולי ישראל, שנעמדו כאחד לימין הורי המגמה החסידית, עלה המאבק שלב נוסף - אולם מיד נכשל: אל בית הדין של 'העדה החרדית', הוגשה תביעה מצד סבים וסבתות של תלמידות המגמה החסידית, כנגד יואב ללום, על כך שפנה לערכאות לפני שהגיע להתדיין בבית דין רבני.

תקוות מגישי העתירה היתה, כי באם ללום לא יגיע לבית הדין, לאחר שלוש קריאות כמקובל, יוציאו כנגדו 'כתב סירוב'.

אולם למגישי העתירה נכונה אכזבה מרה, לאחר שהבד"ץ לא הסכים לדון בעתירה - וזו נדחתה על הסף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}