כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מרכז BIG ייפתח באשקלון גם בשבת

סמוך ל'פאוור סנטר' באשקלון השומר שבת, יוקם מרכז בילויים חדש שיפתח בשבת, בתמיכה שקטה של ראש העיר • סגן ראש העיר: "נפעל בכל הדרכים החוקיות לביטול הגזירה" • פרסום ראשון

מרכז מסחרי. צילום אילוסטרציה
מרכז מסחרי. צילום אילוסטרציה



קשה להתעלם מהעבודה שבתקופת כהונותו של בני וקנין, ראש עיריית אשקלון, עולים שוב ושוב על סדר היום נושאים שנויים במחלוקת בין ציבור שומר המצוות לציבור הכללי, כשבמרכזם השבת.

הדיבורים כי בסמוך ל'פאוור סנטר' באשקלון, שמיום שנפתח חרט על דגלו את נושא שמירת השבת, יוקם בקרוב מרכז בילויים חדש - BIG, שיהיה פתוח בשבת, בתמיכה שקטה של ראש העיר, יחד עם העבודה שהשבוע בחר וקנין להצהיר, כי בשכונות האגמים החדשה שתבנה ייפתחו מרכזי בילוי חדשים שיהיו פתוחים בשבת - בהחלט מעוררים דאגה בקרב הציבור הדתי והחרדי.

מרכזי BIG ידועים ככאלה שפתוחים בשבת. בעלי מתחם 'פאוור סנטר', הסמוך למתחם העתידי, הינם אנשים חרדים, הטוענים כעת כי באם ייפתח המתחם החדש בשבת, הם ייאלצו למכור את המתחם שבבעלותם, שכן הם לא יוכלו לעמוד בפני התחרות גם בעיצומה של השבת.

סגן ראש העיר, הרב שמעון כהן, אומר בראיון ל'בחדרי חרדים': "החוק מאפשר לפתוח בשבת כל מה שמוגדר כ'בתי עינוגים', כשבפועל יוצא מכך שכל אותם עסקים - ביניהם בתי קפה, מסעדות ומרכזי שעשועים שיוקמו באותו מתחם - יוכלו להיות פתוחים. עם זאת, אנחנו נעשה הכל על מנת שהמרכז לא ייפתח בשבת, ונפעל בכל הדרכים החוקיות לביטול רוע הגזירה".

כהן מדגיש כי העיר אשקלון היא עיר בעלת צביון יהודי ואופי מסורתי ולעולם תישאר כזו.

את המאבק בעיר כנגד פתיחת המתחם החדש בשבת מנהל עיתון מקומי, אותו עורכים אברכים. החל מהשבוע הקרוב יפתח העיתון בסדרת כתבות נגד המרכז המסחרי המתוכנן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}