י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

הרב יהודה סיטון שנפצע בגלל המשטרה - נפטר

לפני 8 חודשים פיזרה המשטרה נוער שוליים ברחובות גאולה • במהלך הפינוי נפצע באורח קשה הרב יהודה סיטון, אב ל-11, תושב ב"ב • לאחר תקופה קשה, הוא נפטר • בפנים: הסרט שמתעד את הפגיעה

הרב סיטון מאושפז בבית החולים. צילום ארכיון: פיני רוזן
הרב סיטון מאושפז בבית החולים. צילום ארכיון: פיני רוזן


לא כך תיאר לעצמו הרב יהודה סיטון, אברך בני-ברקי, ואב ל-11 ילדים, את סיום חג הסוכות, שהביא בסופו של דבר לסיום חייו בצורה טראגית.

האברך, שבא לחגוג את סיום חג שמחת תורה המרומם באחד מבתי המדרשיות החוגגים את ההקפות שניות ברוב-עם בשכונת גאולה הירושלמית, נקלע שלא מרצונו לזירת קרבות בין משטרת ישראל לנוער השוליים שמסתובב באיזור - נוער הצמא למעט אקשן שיכניס קצת צבע בחייו המשמימים.

הסיפור כולו החל כבר משעות הלילה המוקדמות. העסקנים שמכירים את ה'סחורה' שפוקדת את איזור שכונות גאולה-מאה שערים, החליטו להכין מבעוד מועד פצצות סירחון, העשויות מדגים שהוחמצו בשמש קופחת במשך שעות ארוכות, ומיד עם צאת החג, פיזרו את הפצצה ברחבי שכונת גאולה.

אלא שלצד הטיפול בנוער השוליים אירע מקרה מזעזע, שהיום הגיע לסיומו הטראגי: הרב יהודה סיטון, שחזר מאחד ממוקדי ההקפות בסמוך לשכונת מאה שערים, נתקל בשוטרי יס"מ, ואחד מהם, שלא הבחין במי הוא מכה, נתן לו מכה בראשו באלה משטרתית. האברך, שלא רגיל לקרבות מגע, נמלט לחצר סמוכה, ועקב החושך נפל מגובה ונפצע באורח קשה, כשהוא סובל מפגיעת ראש קשה. הוא אושפז בבית חולים כשהוא מורדם ומונשם.

היום (א') חודשים רבים לאחר האירוע הקשה החזיר הרב סיטון את נשמתו ליוצרה, לאחר חודשים ארוכים בהם הוא סבל מכאבים עזים.

הלוויתו היום בשעה 17:00 בביתו ברחוב עמוס 10 בבני ברק, להר המנוחות.
.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}