כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המאבק החל: אמירות חריפות מפי הגראי"ל

המאבק נגד קווי הנייעס, שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', החל לצבור תאוצה: 'יתד' יפרסם דברים מפי הגראי"ל שטיינמן כנגד הקווים • גורם בביתו: "זוהי רק תחילת המערכה" • מצווה לומר דבר הנשמע?

השעה 12? חרדים עם טלפון סלולארי. תמונת ארכיון
השעה 12? חרדים עם טלפון סלולארי. תמונת ארכיון

טלטלה של ממש בעולם קווי הנייעס החרדיים, וסערה רבתי בעולם הצרחנות: האם בקרוב תיגמר התחרות על ה'סקופ ב-12', והמרדף אחרי מרואיינים יוקרתיים ייפסק? כפי שזה נראה כעת, התשובה חיובית בהחלט.

בימים אלה מתגבש בין בתי גדולי הציבור הליטאי מהלך להחרמתם של 'קווי הנייעס' החרדיים. בכרוז מיוחד, שחלק מן הרבנים כבר הוחתמו עליו, נקרא הציבור להתנזר מהאזנה לקווים הללו, "המחדירים קרירות נוראה".

את המאבק החדש נגד קווי הנייעס, מובילים שלושה רבנים: רבי משה מרדכי קארפ - מרבני קרית ספר, רבי יגאל רוזן - ראש ישיבת אור ישראל, ורבי נתן זוכובסקי, מחברי הוועדה הרוחנית של 'יתד נאמן' ואביה של אשת השיווק בעיתון, שהוביל את המאבק הכושל כנגד השבועונים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אמש נכנסו שלושת הרבנים לביתו של הגראי"ל שטיינמן, וביקשו ממנו כי יחתום על 'קול קורא' ברור ונחרץ, האוסר את ההאזנה לקווי הנייעס. הגראי"ל שמע את טיעוניהם, נענה וחתם.

בהמשך עלו השלושה לביתו של ראש הישיבה הגרמ"י לפקוביץ, שהתבקש לחתום אף הוא, ונענה לבקשה.

בימים הקרובים מתכוונים שלושת הרבנים להשלים את הסבב, ולגייס מספר רב ככל הניתן של גדולי תורה ומנהיגי היהדות החרדית, שיחתמו על הכרוז האוסר להאזין לקווי החדשות הטלפוניים.

הכרוז שנוסח על ידי הרבנים, מדבר קשות בגנותם של הקווים, "המביאים רוח קרירה ורדידות, על ידי שדרנים משולי המחנה".

עוד נכתב בכרוז, כי האיסור חל במיוחד על אותם קווים "הנשמעים במסלול 'קו ונקי' של בזק". הסיבה לכך היא קריאה קודמת, בה התבקשו ציבור היראים להתחבר למסלול זה, המאפשר סינון מפני תכנים בלתי רצויים. לכן, הקווים שאינם פתוחים להאזנה במסגרת תוכנית 'קו ונקי', אסורים ממילא להאזנה.

אלא שהמהלך נקטע באיבו. מספר עסקנים שנכנסו לבתיהם של גדולי ישראל הבהירו כי חרמות נוספים שיוטלו על הציבור לא יתקבלו, והדבר הוא בבחינת 'דבר שאינו נשמע', תרתי משמע.

לפי שעה, החליטו גדולי ישראל להקפיא את המכתב, אך לא את המאבק. מחר (ו') יפורסם בעמודו הראשון של 'יתד נאמן' כתבה המספרת על מפגש ראשי הישיבות עם הגראי"ל שטיינמן, בו הוא הביע את מורת רוחו משמיעה לקווי הניעס. לדברי הכותב הגראי"ל התבטא נחרצות נגד בחורים ואברכים המאזינים לאותם קווים, ואף הוסיף כי לא יוכלו לגדול בלימוד.

גורם בביתו של הגראי"ל שטיינמן ידע לספר ל'בחדרי חרדים' כי זהו רק תחילתו של המאבק, שילווה כאמור בקול קורא נחרץ החתום על ידי כל גדולי ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}