כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

היוזמה הסודית: המאבק החרדי ברשת

ארגון גדול יוזם הקמת קבוצה סודית של מאות חרדים שיגיבו בפורומים שונים העוסקים בנושאי יהדות באינטרנט • יוזם התוכנית: "הרב גרילק מלווה אותנו, בקרוב תגיע גם אישיות חסידית" • חשיפה

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

יוזמה חדשה למניעת ההסתה האנטי-חרדית ברשת: בימים אלו יוזם רב מוכר מארגון מוכר וגדול, רעיון מהפכני שיוביל לבלימת ההסתה ברחבי רשת האינטרנט, ולמערך הסברה חסר-תקדים שישרת את המטרות של הציבור החרדי.

בשיחה שערך כתב 'בחדרי חרדים' עם יוזמי הרעיון, הם מסבירים כיצד תעבוד השיטה: "ראשית, הרעיון שעומד מאחורי המיזם הוא שאנחנו, כחברה חרדית, מרגישים בערך כמו שהחברה הישראלית מרגישה בעולם. יש לנו מסרים אמיתיים וצודקים, ולא מצליחים להעביר אותם הלאה. הבעיה החמורה קיימת בפרט ברשת. בהמון פורומים ודיונים בהם מתקיימים דיונים בנושאי יהדות - אנחנו לא שם. ישנם אנשים פרטיים שלוקחים לעצמם את היוזמה להסביר את העמדה היהודית והחרדית. חלקם מוכשרים יותר ורובם פחות. ובלשון המעטה, לא תמיד אנחנו מגיעים לתוצאות האופטימאליות".

• ומה אתם מתכננים לעשות?

"אנחנו רוצים לארגן את הקול שלנו בצורה מסודרת. כל מי שיעבור את הקורס אותו אנחנו מתכננים יוכל להבהיר בבהירות מה העמדות שלנו. הוא ילמד להקשיב יותר, ואולי נגיע להידברות של ממש. אנחנו רוצים לגייס מאות אנשים שיתמחו במגוון תחומים, שיופקדו על הפורומים ועל הדיונים ברשת. יש המון פורמים שנוגעים לציבור שלנו. פורומים של אנשים שרוצים לשמוע.

קח, לדוגמה, פורום שעוסק בברית מילה. אנשים כותבים בעד ונגד, ואין מי שיציג את עמדת היהדות בצורה ברורה. עוד דיונים העוסקים בצביון היהודי, לאן פנינו, סביב הקבלה ועוד. אנחנו רוצים להשמיע את הקול היהודי. לא בוויכוח והתנצחות אלא בהארת פנים".

• מי הסמכות המלווה אותכם?

"מי שמלווה אותנו זה הרב משה גרילק. בעתיד יהיו לזה עוד פנים. יותר חסידיות. עם כיוון קצת אחר. המוטיב המרכזי שאנחנו באים להסביר לא להתווכח או לשכנע".

• איפה זה אוחז עכשיו?

"אנחנו התאגדנו, ויש לנו בערך 35 אנשים בעניין הזה. אנחנו רוצים להגיע לכמה מאות. אנחנו מאמינים שהדברים שלנו יגיעו בצורה מתונה נוכל להגיע לציבורים רחבים יותר".

• כיצד ניתן ליצור איתכם קשר?

"יש לנו מייל [email protected] - מי שמעוניין להצטרף ישלח אלינו מייל ואנחנו ניצור איתו קשר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}