כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המלחמה השקטה הועילה: המצעד בוטל

לפני יומיים הבטיח הרב יהודה דרעי ל'בחדרי חרדים': "אלחם בכל כוחי נגד מצעד התועבה" • הבוקר החליטה העירייה לבטל את המצעד • הרב דרעי: "כינסתי את כל הרבנים, והמצעד בוטל" • חשיפה

המלחמה השקטה הועילה: המצעד בוטל

דווקא בימים בהם האלימות ברחובות משתוללות, פחים נשרפים, רמזורים מנותצים, וכל שוטר נהפך ליעד לזריקת אבנים; דווקא בימים בהם כבוד שמיים מחולל בחוצות קריה על-ידי קומץ מפגינים קטן, מוכיח רבה הראשי של באר-שבע הגאון רבי יהודה דרעי, כי אפשר לעשות את זה גם אחרת.

עוד בנושא:
באר-שבע מתכננת מצעד; הגר"י דרעי: ניאבק

לפני כיומיים, יצאה עיריית באר שבע עם פרסומי ענק המבשרים לציבור כי 'מצעד גאווה' יתקיים ברחוב הראשי של העיר. בשיחה שקיימנו עם הרב יהודה דרעי הוא הבטיח להילחם נגד ההחלטה ולא לתת למצעד לנוע ולו סנטימטר אחד.

הבוקר (ה) התקבלה הבשורה המשמחת: המצעד בוטל.

הרב יהודה דרעי אומר לאתר 'בחדרי חרדים' מיד לאחר קבלת ההחלטה: "ההחלטה היא עוד לא סופית, אבל בעזרת ה' מצעד לא יהיה'. כל מה שקשרו למצעד בטל ומבוטל. הם הציעו אלטרנטיבה לעשות את זה באמפי תיאטרון, אבל גם לזה התנגדנו מכל וכל. כינסתי את כל רבני באר שבע, וקיבלנו החלטה משותפת: להתנגד לכל מה שנוגע למצעד. וראש העיר יקבל את זה".

• אז לא יהיה כלום?

"תראה, העירייה פרסמה שהיא רוצה לעשות את המצעד ברחוב הראשי. זה לא יהיה. אולי הם יעשו משהו במועדון לילה שפתוח במילא בשבת, זה כבר לא אכפת לי. מבחינתי, מצעד לא יהיה, וזה מה שחשוב".

ההצלחה המהירה של הרב יהודה דרעי בביטול המצעד, וההחלטה להפסיק את העבודות ביפו בעקבות שתדלנותם של חברי הכנסת מוכיחה בפעם-המי-יודע-כמה, כי בשתדלנות ובנועם, קל הרבה יותר להביא לסיום דברים הפוגעים בציפור הנפש של הציבור החרדי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}