כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ועדת הכספים החליטה: הקברים במרחביה ישופצו על חשבון המדינה

לאור דרישתו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני: מנהל רשות המיסים הורה לממן מיידית את שיפוץ המצבות בבית העלמין במרחביה • "לאור העובדה כי מדובר בסוגיה רגישה, השיקום יבוצע לאלתר"

חילול הקברים במרחביה. צילום: יצחק לב ארי
חילול הקברים במרחביה. צילום: יצחק לב ארי

לאור דרישת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בסיכום דיון שקיים בוועדת הכספים בשבוע שעבר בנושא המצבות שנותצו בבית העלמין במרחביה, בו דרש מהמדינה לממן את שיפוץ עשרות המצבות שנהרסו על ידי פורעים ערבים, הורה מנהל רשות המיסים יהודה נסרדישי לממן את השיפוץ באופן מיידי על חשבון המדינה.

נסרדישי פנה לחשב הכללי במשרד האוצר במכתב, בו ציין כי בדיון שנערך בוועדת הכספים סברו הח"כים ויו"ר הוועדה כי על המדינה לממן את שיקום הקברים, בדרך זאת או אחרת, למרות טענות המשטרה כי לא מדובר באירוע על רקע לאומני.

"לאחר שוועדת הכספים הבהירה את עמדתה ולאור העובדה כי המדובר בנזק בעל רגישות ציבורית גבוהה, הוצע על ידי נציגי רשות המיסים כי יופעל נוהל, שנעשה בו שימוש בעבר, למרות שמדובר בנזקים אשר אינם באים בגדר חוק מס רכוש", כותב מר נסרדישי לחשב הכללי, במכתב שהעתק ממנו נמסר לח"כ גפני. "בדיון בוועדת הכספים, יו"ר הוועדה אימץ את ההצעה, ובעקבות ההחלטה ביצעו אנשי קרן הפיצויים הערכת נזקים במקום. לאור העובדה כי מדובר בסוגיה רגישה, השיקום יבוצע לאלתר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}