כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הלב היהודי של לובה אליאב ז"ל

לא רבים יודעים, אך אליאב, מבכירי תנועת 'העבודה' שהלך הערב לעולמו, הוא נצר למשפחה חסידית שפעל רבות בשירות המוסד ו'נתיב' למען יהודי ברית המועצות • צפו בוידאו

לובה אליאב ז"ל. צילום: שטורעם
לובה אליאב ז"ל. צילום: שטורעם

אריה (לובה) אליאב, מבכירי תנועת ומפלגת העבודה בעבר, הלך היום (א') לעולמו בגיל 89. הוא מת בבית הרפואה איכילוב בתל אביב, שם אושפז לאחרונה בשל מחלה.

בספר "חסיד ללא פעמונים" שחולק כתשורה בחתונת גוראריה - לוין, נחשף כי אליאב נקרא על שם בנו של רבי ברוך מרדכי מבובריוסק זצ"ל, מגדולי חסידי חב"ד, והוא גם צאצו.

אליאב השתחרר מהצבא בשנת 1949 בדרגת סגן אלוף, ובסוף שנות החמישים שימש כמזכיר הראשון של שגרירות ישראל במוסקבה. כיהן כחבר כנסת מטעם מפא"י ומפלגת העבודה. הוא עסק בהוראה וחיבר ספרים רבים וזכה בפרס ישראל על תרומה לחברה.

בראיון וידאו מיוחד שהעניק לשטורעם לפני שנים אחדות, סיפר אליאב המנוח: "הייתי ראש הצוות של נתיב, שהיא שלוחה של המוסד, בברית המועצות בשנות החמישים, למשך שלש שנים. פגשתי את אנשי המחתרת של חב"ד ברחבי ברית המועצות. הכרתי אותם, שיתפתי עמם פעולה.

"כשחזרתי כתבתי ספר על יהודי ברית המועצות בשם "בין הפטיש והמגל", בעקבות הספר שלח אותי ראש המוסד של נתיב לפגוש את הרבי. הרבי ידע לא רק על הספר, הוא ידע על עבודתי ועבודת נתיב.

"התקבלתי על ידי הרבי והייתה לנו שיחה של לילה שלם, במהלכה חקר אותי בצורה מאד חכמה על הפגישות שלי עם אנשי חב"ד. הוא שאל אותי: באיזה מקומות היית? יהודי היה בטשקנט? יש בתי כנסת בטשקנט? נתנו לך לעלות לתורה? מי היה הבעל קורא?".

"הרבי מאד העריך את עבודת נתיב לשמירת הגחלת היהודית בקרב יהודי ברית מועצות, את הפעולה שאנחנו עושים למען יהודי ברית המועצות, את החומר שאנחנו מעבירים, ואת שיתוף הפעולה עם אנשי חב"ד".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}