כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חיל הים השתלט על 'רייצ'ל קורי' ללא התנגדות

הספינה השביעית במשט עגנה בנמל אשדוד כשעל סיפונה 19 אנשים, מתוכם 8 אנשי צוות – שהועברו לטיפול משרד הפנים • המטען נבדק ביטחונית ויועבר לרצועת עזה • הפעם השתלטות חיל הים לא נתקלה באלימות

ה''רייצ'ל קורי'' בלב ים, קודם השתלטות לוחמי השייטת. צילום דובר צה"ל
ה''רייצ'ל קורי'' בלב ים, קודם השתלטות לוחמי השייטת. צילום דובר צה"ל

האונייה השביעית במשט תומכי הטרור לעזה עגנה בשבת בנמל אשדוד. על סיפון האונייה 19 אנשים, מתוכם 8 אנשים צוות. נוסעי האונייה וצוותה הועברו לטיפול משרד הפנים. הסחורות שעל סיפונה יבדקו ביטחונית והציוד ההומניטארי יועבר לרצועת עזה.

במהלך שעות הבוקר של יום שישי פנה כוח של חיל-הים אל הספינה בארבע הזדמנויות שונות והעביר לה מסר ברור, לפיו היא מוזמנת לשוט ולפרוק את הסחורות שעל סיפונה בנמל אשדוד, וכי אלה יועברו לרצועת עזה, תוך התחייבות ישראלית שכל מטענה של הספינה יועבר לרצועת עזה בפיקוח בין-לאומי. בנוסף הוסבר לצוות כי על רצועת עזה מוטל סגר ימי ובשל הסיכונים הביטחוניים באזור לא תתאפשר כניסתו של כלי השיט לעבר חופי עזה.

על אף אזהרות חוזרות ונשנות, המשיכה הספינה במסלולה לעבר חופי רצועת עזה. עקב כך, ומאחר שכל האזהרות לא נענו, נאלץ צוות של חיל-הים לעלות על סיפון כלי השיט, להשתלט עליו ולהוביל אותו לעבר נמל אשדוד.

בצה"ל הדגישו כי כל גוף או מדינה המבקשים להעביר סיוע הומניטרי לרצועה, יכולים לעשות זאת באופן מסודר דרך המעברים היבשתיים ובתיאום עם הרשויות בישראל. הסגר הימי באזור נועד הן על מנת למנוע הברחת אמצעי לחימה והן על מנת לשמור על ביטחונם של כלי שיט שעוברים באזור.

יודגש, כי עד היום מונע שלטון הטרור של החמאס את הכנסת הציוד ההומניטרי שהובא בספינות הפרובוקציה הקודמות מלהיכנס לרצועת עזה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}