כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הלם באנטוורפן: 6 ס"ת נגנבו ממחזיקי הדת

הקהילה היהודית באנטוורפן התעוררה בבוקר השבת למראה מזוויע: 6 ספרי תורה, ביניהם ס"ת יקר ערך, נגנבו מארון הקודש • אחד מהספרים נקרע, והושלך בבזיון על הרצפה • בידי המשטרה קצה חוט

הרב פינחס קורנפלד מראשי קהילת מחזקי הדת מציג פרוכת בלי ס"ת. צילום:  זאבי פרוליך
הרב פינחס קורנפלד מראשי קהילת מחזקי הדת מציג פרוכת בלי ס"ת. צילום: זאבי פרוליך

הלם בקהילה היהודית באנטוורפן: בליל שבת האחרון, בשעות הלילה המאוחרות, נכנסו מספר אנשים אל בית הכנסת המרכזי של קהילת מחזיקי הדת, הממוקם ברחוב אוסטן, והוציאו שישה מתוך 12 ספרי התורה השוכנים בארון הקודש.

על פי חקירת המשטרה עולה, כי הגניבה התבצעה בין השעות 01:00 ל-06:00 בבוקר של שבת. מחקירת המשטרה עולה עוד כי מדובר ביותר מבן אדם אחד שנכנס אל בית הכנסת.

הפורצים נכנסו לבית הכנסת, רוקנו את ארון הקודש, עיקמו את הסורגים של בית הכנסת. במהלך הפריצה, שברו הפורצים את עצי החיים המחזיקים את הקלף של ספר התורה, והוציאו את הקלף בלבד. במהלך הוצאת ספרי התורה, נקרע אחד מהספרים, והפורצים השליכו אותו בבזיון על רצפת בית הכנסת.

המשטרה, שהחלה בחקירת הנושא, קיבלה את חומר הראיות מידי הנהלת בית הכנסת, ובידיה מספר נתונים שעשויים להוביל אל הפורצים במהירות. אחד מספרי התורה, בעל שווי כלכלי רב, עשוי להימכר כבר בימים הקרובים על ידי הפורצים לאספני עתיקות.

על פי הערכות, לא מדובר במעשה על רקע אנטישמי, אלא ככל הנראה על-ידי סוחרי עתיקות שניצלו את העובדה שבשבת אין אבטחה צמודה לבית הכנסת, בכדי לבצע את זממם.

הנהלת הקהילה פרסמה מנשר הקורא לכל מי שיש בידו פרטים על הגניבה, לבוא ולמסור אותו במשרדי ההנהלה. "אפשר לעשות זאת גם בדיסקרטיות מלאה", נכתב בדף.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}