כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

היעד החדש של צה"ל: גיוס 50% מהחרדים

החלטה דרמטית בצמרת צה"ל: תוכנית פעולה לגיוס של לפחות 50 אחוז מכלל הצעירים החרדים לצה"ל, כחלופה לירידה במספר העולים החדשים שמתגייסים • הפיתוי: משכורות במקום קצבאות

חרדים וצה"ל. צילום: יעקב נחומי
חרדים וצה"ל. צילום: יעקב נחומי

צה"ל מודאג מירידה הולכת וגוברת של מספר המתגייסים לשורותיו. עם העליה באיומים על מדינת ישראל, הגיע מצב בו צמרת הצבא החליטה על שורת צעדים בכדי להעלות את מספר המתגייסים. כך מדווח העיתון 'מעריב'.

לפני כשבועיים נערכה פגישה במסגרת העלאת מספר המתגייסים לצה"ל, בה הציגו הרמטכ"ל גבי אשכנזי וראש אגף כוח אדם אלוף אבי זמיר לראש הממשלה בנימין נתניהו תוכנית פעולה להגדלת המתגייסים מהמגזר החרדי.

כאלף חרדים משרתים כיום בצה"ל, רבים מהם במסגרת גדוד 'הנחל החרדי'. במסגרת התוכנית שהוצגה לראש הממשלה, הוחלט להכפיל את מספר החרדים שיתגייסו לצבא. קצין בכיר באכ"א, אמר כי הצבא מתכוון לעבות את הנחל החרדי ולהגדיל את הפלוגות בהן משרתים חיילים חרדים.

ההחלטה הדרמטית יותר מדברת על הקמת תוכנית פעולה לגיוס של לפחות 50 אחוז מכלל הצעירים החרדים לצה"ל, כחלופה לירידה במספר העולים החדשים שמתגייסים. אפשרות נוספת שתינתן לציבור החרדי, תהיה שירות אזרחי.

לפי 'מעריב', במהלך הדיון עם ראש הממשלה הוחלט לרתום למאמץ את משרדי הממשלה השונים, כדי לגבש מענה כלכלי על-ידי תשלום משכורות לחרדים המתגייסים במקום מתן של קצבאות ילדים. "הצבא צריך תמיכה תקציבית למהלך ולכן בראייה עתידית יש כוונה להמיר את כספי קצבאות הילדים למשכורות‭,"‬ הסביר הקצין הבכיר. אבל גם הוא מבין: "עיקר הבעיה תהיה סביב השאלה כיצד למשוך את החרדים לשירות צבאי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}