כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

חב"ד בנגקוק: שבת תחת מצור כבד

שבת תחת עוצר בבירה התאילנדית, לאחר שורה של הפגנות אלימות והצתות שאירעו בשבעה מחוזות לפחות במדינה • מטיילים רבים נמלטו מהמלונות והלכו למקום הבטוח ביותר: בית חב"ד

בית חב"ד, בערב שבת. צילום: שטורעם
בית חב"ד, בערב שבת. צילום: שטורעם

בשבוע האחרון הוכרז על עוצר כללי על בנגקוק, על-ידי צבא תאילנד, לאחר שורה של הפגנות אלימות והצתות שאירעו בשבעה מחוזות לפחות במדינה. לפחות בשלוש ערים פרצו אנשי האופוזיציה לבנייני הממשל.

לאחר הטלת העוצר, אמר גורם בכיר בכוחות הביטחון בתאילנד כי הצבא והמשטרה יפתחו באש על כל מי שייתפס בוזז או מצית אש בבנגקוק.

מטיילים רבים נמלטו מהמלונות והלכו למקום הבטוח ביותר: בית חב"ד. במהלך תפילת ליל שבת הגיעו מטיילים רבים לבתי חב"ד הפזורים ברחבי תאילנד. גם בבנגקוק הבירה הציפו את בניין הבית חב"ד כבר מערב שבת מטיילים רבים שהגיעו לעשות את תפילת ליל שבת עם חב"ד.

השהות בבית חב"ד העניקה למטיילים תחושת ביטחון. מדי פעם בשעת לילה מאוחרת נשמעו הדי פיצוצים ויריות. רק שבוע לפני, ברחוב המקביל לבניין של חב"ד המרכזי בבנגקוק, חוללו המפגינים ה'אדומים' מהומות רבות. רק בחודש האחרון התווסף לבניין מוצב מיוחד של שמירה, סמוך לפתח הראשי של בית חב"ד הממוקם ברחוב מרכזי בעיר.

התפילות במהלך השבת היו מרגשות, היתה תחושה של אחדות נפלאה. כמו תמיד קיבל הרב נחמיה וילהלם את כל אחד מהמטיילים במאור פנים עם החיוך התמידי שעל פניו.

לאחרי התפילה התכנסו כולם באולם האירועים לסעודת שבת, וכרגיל הצטרפו כל האורחים לשירה המיוחדת של זמירות השבת בניצוחו של הרב וילהלם, כאילו לא היו בעיר אשר תחת עוצר, עיר שרק לפני ימים אחדים התחוללו ברחובותיה מהומות ויריות שגבו את חייהם של למעלה מ-80 איש.

הסעודה הסתיימה בשעה 2 אחרי חצות. "כולם שכחו מהעוצר, הייתה הרגשה כאילו אנחנו בבית ולא בבנגקוק", סיפר לשטורעם אחד המטיילים. "הרב נחמיה הבטיח שאם שוטר יעצור אותנו ברחוב, נאמר לו שהגענו מבית חב"ד ונשוחרר.." הוסיף.

קבוצת בחורים חב"דיים הצטרפה בימים האחרונים לכוח העזר בבית-חב"ד, וקיבלה אישורים מיוחדים באמצעותם יוכלו להסתובב בעיר בשעות העוצר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}