כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המאבק ברמות מחריף: ברקת ייתבע אישית

המאבק על מבנה בית הספר ברמות צובר תאוצה: חברי כנסת מ'יהדות התורה' כינסו ישיבת חירום, לדון בדרכי הפעולה • בש"ס יוזמים כינוס ועדת הפנים • וועד ההורים מתכנן מהלך חסר-תקדים

ניר ברקת ומחזיק תיק חינוך חרדי יצחק פינדרוס. צילום ארכיון
ניר ברקת ומחזיק תיק חינוך חרדי יצחק פינדרוס. צילום ארכיון

תושבי רמות ממשיכים להעסיק השבוע את ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שעות נוספות. למרות התקוממות אדירה של אלפי תושבי רמות, הפגנות, עצומות מחאה, פניות מגורמים פוליטיים שונים, ממשיך ברקת לגלות אטימות מחרידה כלפי המצוקה הקשה של ילדי רמות א'.

היום (ה') אחר הצהריים, התקיימה פגישה של גורמים שונים בלשכתו של ברקת. גורם בכיר שהשתתף בפגישה ציין כי ראש העיר ממשיך לגלות אטימות, ולמרבה התדהמה החליט להוציא מתוך המבנה הקיים כיתות של בית יעקב ולשכן אותם בקרוונים.

במקביל, בסיור שקיים ברקת בתחילת השבוע בבי"ס רפפורט בדרום ירושלים, זעמו ועד ההורים של רפפורט על הכוונה של ברקת להכניס את בית הספר למבנה על חשבון ילדים אחרים ברמות.

אנשי ועד ההורים בבית הספר אמרו לברקת, כי הם מעדיפים פתרונות קיימים באזור דרום ירושלים ומרכז העיר, שמשם מרבית התלמידים מאשר בשכונת רמות שנמצאת בצפון ירושלים. ההורים ציינו כי מרבית הילדים מגיעים מאזור דרום ומערב ירושלים אלו ומדובר בפתרון שאינו עונה על צרכי בית הספר. כמו כן, חוששים אנשי רפפורט כי כניסתם למבנה שהובטח לילדי השכונה, יגרום להטלת חרם על בית הספר ולמאבק גדול של רבנים וגדולי תורה נגד בית הספר.

ואכן בתחילת השבוע שלחו כלל רבני רמות מכתב חריף להורי ילדי בית הספר ובו קובעים הרבנים כי על בי"ס רפפורט "להסיר את ידיהם מבנין זה ולפנות לרשויות לקבל פתרון אחר שלא על חשבון מצוקת ילדי השכונה". רבני רמות, ביניהם - רבי אשר וויס, רבי שלמה ניימן, רבי זבולון שוב, רבי מנחם מנדל פוקס, רבי אברהם דניאל, רבי ישראל גואלמן, רבי מאיר ארביב, רבי יצחק אריה היילפרין, רבי פנחס מוסבי ועוד ציינו כי מבנה ממ"ד א' "הובטח ללמעלה מ-1,700 ילדי השכונה הסובלים ממצוקת כיתות חמורה וכבר עתה מוחזקים ב-8 כיתות" וכי פעולת עיריית ירושלים להכניס את בי"ס רפפורט לבנין זה "היא נגד ההיגיון, איננה מתקבלת על הדעת והיא ב'בחינת גזילת הרש'".

מטה הפעולה של התושבים נפגש בתחילת השבוע עם יו"ר ועדת הכספים, משה גפני וח"כ אורי מקלב, ועם סגן שר החינוך, מאיר פרוש.

ח"כ משה גפני, היה מזועזע מהפרטים ואמר כי מדובר באפליה מקוממת ועוולה בלתי הגיונית לחלוטין וכי בכוונתו לפעול בעניין זה בכל האמצעים ובמלוא המרץ. על רקע האכזבה הכללית ששוררת בקרב תושבי שכונה זו, מהכתף הקרה שהם מקבלים מהנציגות המקומית החרדית, קיבלו התושבים השבוע סיוע בלתי צפוי מהשר הרב משולם נהרי ומיו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אזולאי שהודיע לראש העיר ניר ברקת כי בכוונתו לזמן בימים הקרובים דיון בנושא בועדת הפנים של הכנסת. ח"כ חיים אמסלם מש"ס אף פנה לברקת במכתב בנושא זה.

לתושבים גם נודע כי הבטחות נציגי ראש העיר ומחזיק התיק אודות מבנה עתידי, כביכול שיהיה מוכן בתוך חצי שנה, הינה הבטחת סרק, ובשלב זה משרד החינוך לא אישר את התוכנית. כך שבשנים הקרובות אין פיתרון מעשי למצוקת הגידול של החינוך החרדי בשכונה.

כך או אחרת, הסוגיה הבוערת תנחת בקרוב על שולחן בית המשפט. קבוצת עורכי דין, מהבכירים ביותר בארץ, שוקדים עתה על מספר עתירות ותביעות לבית המשפט, חלקם בהתאם לתקדים "דרכי רחל" גם תובעים אישית את ניר ברקת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}