כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"כבוד הרב, חוסה נא!", התחנן הרב בצרי

מתוך מאמץ אחרון להעביר את רוע הגזירה, נפגשו השבוע משלחות רבנים עם רבו של יואב ללום, הגר"י יוסף, והתחננו על נפש ההורים החסידים • הגר"י יוסף מיאן לשמוע • אתמול בחתונה: דרעי תקף את ללום

הגר"י יוסף. צילום יעקב כהן
הגר"י יוסף. צילום יעקב כהן

ברגע שאחרי האחרון, מנסים להציל את המצב. עיתון 'בקהילה' יחשוף מחר (יום ה') כי ביום חמישי האחרון, בשעות הערב המאוחרות לקראת חצות, עלה הרב דוד נחמן בלוי כשהוא מלווה בגר"ד בצרי, לבית הרב יעקב יוסף. השניים הגיעו כדי לשכנע אותו להורות לתלמידו, יואב ללום, להוריד את התביעה המונפת מעל ראשי הורי התלמידות בעמנואל.

"גם הרב בצרי וגם הרב יוסף, היו תלמידים שלי", מספר הרב דוד נחמן בלוי בשיחה ל'בקהילה'. "קיבלתי טלפון שביקש ממני ללכת לרב יוסף כדי לשכנע אותו. אמרו לי שלי יש השפעה עליו ואולי אני אצליח איפה שכולם נכשלו. הוא תלמיד שלי וממש מעריך אותי. חשבו אולי זה יעזור".

וכך, בחדר הלימוד הקטן הממוקם בכניסה לביתו של הגר"י יוסף, התיישבו שני הרבנים, והחלו לדבר על לבו של הרב, שייתן את ההוראה להסיר את העתירה מהבג"ץ.

מה בעצם רציתם ממנו?, שאל כתב 'בקהילה' את הרב דוד נחמן בלוי.

"לא רצינו אפילו שיבטל לחלוטין את התביעה. רצינו שיאפשר להורי המגמה החסידית לפתוח מוסד מוכר שאינו רשמי. שלא יגיש עתירה נגד זה. אבל הוא התעקש. לא הסכים להקשיב לנו".

הרב יוסף סיפר לשני האורחים כי אין לו אמון בחינוך העצמאי. "עוד לפני 40 שנה, אבי אסף כסף לחינוך העצמאי והם מצדם לא עמדו בהתחייבויות לקבל את כל הספרדים. שום דבר לא השתנה", אמר הרב יוסף.

"הסברנו לו", ממשיך הרב בלוי לספר, "כי לא מדובר בבעיה עדתית. מדובר רק בבעיה דתית. הגענו מגובים ברשימות שמוכיחות את צדקת הטענה. הוכחנו לו כי גם במגמה שנקראת 'אשכנזית' יש ספרדיות וכן להפך. אבל שום דבר לא עזר. גם הרב בצרי שהוא ספרדי למהדרין, עמד לצידי וניסה לשכנע אותו בכל דרך אפשרית, אך ללא הועיל".

• מה אמר הרב בתגובה לדבריכם?

"הבעיה שהוא מוזן בשקרים וטעויות. יצאתי עם הרגשה שמי שמזין אותו רוצה להחריב את החינוך העצמאי. אין שום הסבר אחר. הרי אנחנו מציעים לפתוח מגמה שלא תהיה ממומנת על ידי המדינה וגם לזה הוא לא מסכים. איזה הסבר יכול להיות לזה? פשוט רוצים להרוס מפעל קדוש. הוא נפנף לי בטענות על כך שלא קיבלו ילדה כזאת או אחרת. אפשר לדון לגופו של עניין, אבל בשביל זה הורסים מוסד מפואר?".

בפורום 'בחדרי חרדים' נחשף, כי כאשר יואב ללום הגיע לחתונת בתו של אריה דרעי, שאל דרעי את העותר הראשי: "בשבילך מה זה חסר לך? מדוע אתה הולך נגד גדולי ישראל?!

ללום נפגע, ועזב את האולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 78 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}