כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

גור מתקרבת לסלונים: "תלמדו אצלנו"

ספיח חיובי: לאחר מתיחות קשה בין שתי החסידויות - על רקע הבחירות בירושלים - מתקרבות גור וסלונים זו לזו • בפגישת האדמו"רים הוצע: "בואו ללמוד אצלנו" • האדמו"ר מגור יוזם 'קול קורא'

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עם האדמו"ר מסלונים, בשבע ברכות
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן עם האדמו"ר מסלונים, בשבע ברכות

איך שגלגל מסתובב לו: רק לפני שנה הגיע יעקב ליצמן לחסידות סלונים, שם הותקף בקוגלעים ושיריים נוספים, ולאו דווקא של האדמו"ר, מהקידוש שנערך בשטיבעל של החסידות. זאת, בעקבות אירועי הבחירות לעירייה, שהסתיימו בכישלונו של מאיר פרוש. הבחירות היו אולי הקש ששבר את גב הגמל הסלונימאי, אך המתיחות בין שתי החצרות התחילה עוד הרבה קודם לכן, וחבל לעורר את הדובים משנתם העמוקה, הנמשכת כבר מספר שנים.

אלא שבתקופה האחרונה הכל השתנה. המשבר בעמנואל הביא את סגן שר הבריאות להתקרב באופן משמעותי לקהילה הסלונימאית. די היה לראות את נוכחותו באולם בית המשפט, בשעת הדיון הדרמטי, בכדי להבין שמשהו השתנה. איש מבין הנציגים החרדים לא חשב להתייצב בבית המשפט, ודווקא היריב לשעבר, התייצב בגאון, ודיבר אל מול אמצעי התקשורת על האיוולת שבהתערבות בחינוך החרדי.

אלא ששם זה לא נגמר.

בשבע ברכות שערכו חסידי סלונים בעמנואל לנכד האדמו"ר, הגיע יעקב ליצמן בג'יפ ממוגן ירי, בכדי להביע הזדהות מוחלטת עם הקהילה. הקוגלים שרק לפני שנה נזרקו עליו בזעם, נאכלו על ידו בתיאבון רב באירוע.

אם חשבתם שכאן זה נגמר, שוב, טעיתם.

אתמול (ב') הגיע האדמו"ר מגור אל האדמו"ר מסלונים כדי לאחל "מזל טוב", כשאליו מתלווה סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן. האדמו"רים הסתגרו בחדר, ומפרטים בלעדיים שהגיעו לידי אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי האדמו"ר מגור הציע שבנות חסידות סלונים מעמנואל יבואו ללמוד במוסדות גור.

אחרי שהאדמו"ר מסלונים הודה על ההצעה, הוסיף האדמו"ר מגור כי הוא חושב שיש לחתום על 'קול קורא' שיבהיר את עמדת היהדות הנאמנה לכלל הציבור. האדמו"ר מסלונים השיב כי אין הוא נוהג לחתום על 'קול קורא' בשום מצב, ולמרות המצב הקשה אליו נקלעה הקהילה, הוא אינו רוצה לחרוג ממנהגו.

לאחר השיחה נכנס סגן שר הבריאות לחדר, ואיחל בשלישית מברכותיו, כשלאחר מכן נפרדו מהאדמו"ר.

האם הסתיימה המתיחות בין חסידות סלונים לגור? אם זה תלוי רק בסגן שר הבריאות נראה שכן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}