כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

וילנאי מודה: אין סיבה שחיילים ישדרו בגל"צ בשבת

הגיב לדברי הח"כים, שטענו כי אסור לחייב חיילים לשדר או לעבוד בשבת בתחנת הרדיו גל"צ, שכן לא מדובר בפעולה שהיא פיקוח נפש ואמר: "נצטרך למצוא פתרון ראוי להפעלת גלי צה"ל בשבת"

לא יעבדו בשבת. צילום אילוסטרציה
לא יעבדו בשבת. צילום אילוסטרציה

שאילתות של ח"כ מנחם אליעזר מוזס, אורי אריאלי וזבולון אורלב על שידורי חיילים המשרתים בסדיר ובקבע בתחנת הרדיו גלי צה"ל - קיבלו היום (ד) מענה במליאת הכנסת.

סגן שר הביטחון, ח"כ מתן וילנאי, הגיב לדברי הח"כים, שטענו כי אסור לחייב חיילים לשדר או לעבוד בשבת בתחנת הרדיו גל"צ, שכן לא מדובר בפעולה שהיא פיקוח נפש ואמר: "נצטרך למצוא פתרון ראוי להפעלת גלי צה"ל בשבת וכי החיילים לא יצטרכו לעבוד בשבת".

לאחר מכן הוסיף וילנאי כי הוא מסכים לגמרי עם טענות חבריו בכנסת וכי העניין יטופל בהקדם.

באוגוסט 2008 הגיש הפורום המשפטי למען ארץ ישראל עתירה לבית המשפט העליון, נגד שר הביטחון, הרמטכ"ל, ומפקד גל"צ בטענה, כי העבודה בתחנת הרדיו בשבת היא מיותרת היות ולא מדובר בפעולה מבצעית שמצריכה את החיילים לחלל את השבת. בעתירה שהגיש הפורום נכתב כי מדובר בעבירה על החוק ואין מי שישא באחריותה.

עוד אמר וילנאי, במהלך התייחסותו לדברים, כי פקודות מטכ"ל שקשורות לשמירת השבת לא ישתנו: "חייל חייב לאבטח ולשמור גם על מחללי שבת, כך פסקה הרבנות הראשית, אבל בכל הנוגע לעבודה בגל"צ אין סיבה שחיילים יחויבו לעבוד בשבת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}