כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"אנחנו רק מבקשים להחזיר לעונש המקורי - שנה וחצי"

"לא קל לנו, אבל גם כשחרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל יתייאש מן הרחמים" • נתנאל בניזרי על המלצת מחלקת החנינות במשרד הפנים שלא לקבל את בקשת החנינה של אביו, הרב שלמה בניזרי

תומך דרך הטלפון. שלמה בניזרי
תומך דרך הטלפון. שלמה בניזרי



• שלום לנתנאל בניזרי, בנו של חבר הכנסת לשעבר הרב שלמה בניזרי. מחלקת החנינות החליטה לדחות את בקשת החנינה לאביך. למרות שההחלטה למעשה נתונה בידי הנשיא, מתגבשת על-ידי הגורמים המקצועיים במשרד המשפטים ההמלצה שלא לקצר את תקופת מעצרו בשל המאסר הקצר והביקורת שהטיחו בו השופטים.

קודם לכן נצטט רגע ציטוט קטן מהמכתב שהגיש אביך לנשיא פרס, באמצעות עורכי דינו יורם מלכה ואבי חימי: "מבקשים שהנשיא יעמיד לנגד עיניו את התרומה רבת השנים בחברה שנים ארוכות ועינוי הדין שעבר עד לגזר הדין יחד עימו העונש הכבד שכבר ספג הם כבר בבחינת עונש כבד מאוד ומרתיע", נכתב בבקשה. בניזרי כתב כי הוא הותיר משפחה ללא אב וללא פרנסה הנושאת על גבה חובות כבדים מתקופת המשפט. לדבריו, בית המשפט העליון עשה את מלאכתו וכעת נדרש לתת את הדעת למידת החסד והרחמים הבולטים בחסרונם בפסק דינו של בית המשפט העליון.

כמו שכבר ציינו קודם, מי שאמורים להחליט בסופו של דבר הוא שר המשפטים והנשיא פרס, אלא שהגורמים המקצועיים שמטפלים בבקשת החנינה גם להם יש משקל כבד, ובדרך כלל גם פרס וגם נאמן יסמכו עליהם. כשאתה שומע לראשונה ששם מתנגדים לבקשה הזו - מה עובר עליך?

"בהחלט רגע לא קל, אבל אנחנו תמיד אומרים: אנחנו אנשים שמאמינים. גם כשחרב חדה מונחת על צווארו של אדם, אל יתייאש מן הרחמים. האנשים שם, שמטפלים בחנינות במשרד המשפטים, המליצו לשר, בכל אופן כרגע בתור המלצה, שלא לאשר את בקשת החנינה, אבל עדיין אפשר להמשיך להתפלל ולתלות תקוות שזה באמת יסתדר".

• אתה חושב שיש פה משהו מעבר לשיקולים מקצועיים שלהם.

"לא נראה לי שיש משהו מעבר לשיקולים מקצועיים. כל אחד והעבודה שלו".

• אביך כבר מודע לזה?

"כן, הוא מודע לזה".

• איך הוא הגיב?

"בסדר. לא קל, אבל איך אמרנו? אפילו חרב חדה מונחת על צווארו של אדם אל יתייאש מן הרחמים".

• אני מאמין שבמשפחה שלכם בטח עקבו מקרוב אחרי כל ההשתלשלות הזו של ההמלצה.

"כן, בכל התקופה האחרונה אנחנו עוקבים מקרוב, בודקים, מתעניינים לראות מה קורה, וממשיכים להתפלל. זה מה שהכי חשוב".

• בכל אופן הייתה איזו שהיא תחושה של קיפוח עדתי בפרשיית בניזרי. זה התבטא בכך שגם במכתב ששיגר השר ישי הוא פרט את עניין העדתיות. איך אתה והמשפחה שלך מרגישים בכלל מאז שנכנס לכלא?

"אני לא מסתכל על זה כעל עניין עדתי או שעשו דווקא. עשו פה משפט ואנחנו כואבים את הכאב. אנחנו יודעים שנעשה פה עוול לבן אדם. זה ברור שזה כואב. לבוא ולשלש את העונש פי שלוש למען יראו ויראו זה הכאב האמיתי פה. אנחנו כרגע מבקשים סך הכל להחזיר את זה לעונש המקורי לשנה וחצי".

• איך אתם מתמודדים כל הזמן הזה שאביך לא בבית?

"בהחלט זה לא קל. אמנם גם כשהוא היה בבית אנחנו היינו רואים אותו בדרך כלל בשבתות וחגים, וגם אז היה לו הרבה הרצאות, אבל בהחלט זה קשה. כשאבא שהוא בבית זה אחרת לגמרי, ושהוא לא בבית זה קשה מאוד, אבל הוא תומך דרך הטלפון, עד כמה שזה אפשרי, או בביקורים שאנחנו רואים אותו".

• עדיין הוא לא יכול לצאת לחופשות?

"לא, עדיין לא".

• זאת אומרת, כל מה שאתם מבקשים עכשיו זה להחזיר את זה לעונש המקורי של שנה וחצי.

"בדיוק".

להאזנה לראיון המלא חייגו: 052-999-66-00. "הכל בקול" – קו המידע הפופולארי

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}