כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מהבוקר, הבנות מסלונים לומדות בבעלזא

'בחדרי חרדים' חשף לראשונה את ניסיונות ההורים החסידיים בעמנואל למצוא מסלול עוקף-בג"ץ ולרשום את הבנות לבית-ספר בבני ברק • המסלול נמצא: החל מהיום תלמדנה ב'בית מלכה' של חסידות בעלזא

שניים מנציגי ההורים החסידיים בעמנואל, בדיון בבית המשפט העליון. צילום : מנחם הלוי
שניים מנציגי ההורים החסידיים בעמנואל, בדיון בבית המשפט העליון. צילום : מנחם הלוי

לאחר שהוריהן ניסו להידפק על דלתותיהן של מוסדות רבים, שחששו להסתבך עם הגוף השיפוטי הגדול במדינה שאף לא מגלה הבנה לסכנת נפשות בסיסית של מאות אלפי יהודים הנוסעים בכביש 443 – נמצא מקום לימודים חדש עבור 75 הבנות מן המגמה החסידית בעמנואל, שבית המשפט העליון הורה להן לחזור אל בית הספר הכללי, בצירוף איומי קנס ומאסר להורים ולחינוך העצמאי – במידה וההחלטה לא תיושם.

החל מהיום, יום א', תצאנה כל הבנות החסידיות לעיר בני ברק, באוטובוס ממוגן, בכדי ללמוד בבית הספר 'בית מלכה' של חסידות בעלזא, שהחליט לאמץ את הבנות לחיקו.

את הדברים חושף הבוקר העיתונאי יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', שאף מציין כי האדמו"ר מבעלזא נתן על כך הוראה ישירה להנהלת בית הספר הסר למרותו. למרות כל החששות מפני הסתבכות עם בג"ץ – חזקה על הנהלת בית הספר הוראת האדמו"ר, והחל מהיות תלמדנה כל הבנות ב'בית מלכה'.

בימים האחרונים ניסו הבנות להידפק על שעריהם של מספר מוסדות באלעד ובבני ברק. מרבית בתי הספר חששו מפני הסתבכות משפטית עם בית המשפט העליון.

כזכור, 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה את כוונת ההורים לשלוח את בנותיהם לבני ברק, וזאת כמסלול עוקף בג"ץ.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמרו נציגי ההורים, כי בימים אלה, מתנהל מסע רישום שבמסגרתו נרשמות כל הבנות לבית הספר בית יעקב בבני ברק.

"מדי בוקר, כשעה וחצי לפני שעת תחילת הלימודים, תתייצבנה כל הבנות בתחנות ההסעה, ותיסענה לבני ברק, שם ילמדו בבית הספר בית יעקב החסידי", אמרו נציגי ההורים ל'בחדרי חרדים'. "אחר הצהריים, עם תום הלימודים, הן תעשינה את כל הדרך חזרה לעמנואל.

"על חינוך הבנות צריך למסור את הנפש", מסכמים ההורים, ומדגישים כי הצעד נעשה בהתייעצות עם הסמכות הרוחנית העליונה בחסידות סלונים.

האם בג"ץ ייאלץ לאכול את הכובע ולהשלים עם המהלך החוקי לכאורה? ניסיון העבר מלמד, כי הפרק הקשה באמת ביחסי ההורים ובג"ץ - הוא רק לפנינו. השופט אדמונד לוי, אם הדברים תלויים בו, יהיה מוכן לעמוד בעצמו בשער הכניסה לעמנואל, ולחסום את דרכם של רכבי ההסעה לבני ברק.

יהיה מעניין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}