כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מרגי: אני נגד גזענות בבתי הקברות!

השר לשירותי דת יעקב מרגי: "אין מקום להפרדת קברים על רקע עדתי" • מדגיש: יש צורך להקצות חלקות נפרדות לשומרי שבת • קורא לציבור: תעמדו על זכויותכם - לברר כל בעיה במשרדי

ביקורות פתע. יעקב מרגי
ביקורות פתע. יעקב מרגי

במענה לשאילתא של ח"כ שלמה מולה, בעקבות תחקיר ידיעות אחרונות, השיב השר יעקב מרגי במליאת הכנסת בנושא "הפרדת קברים לפי מוצא", כי עמדת המשרד לשירותי דת היא שאין כלל מקום להפרדה בין נפטרים על רקע עדתי או לפי ארץ המוצא. השר הדגיש כי המשרד מביע הסתייגות מוחלטת מתופעה זו במידה וקיימת יעשה כל שניתן לעקור אותה.

יחד עם זאת הבהיר השר, כי המשרד מכיר בצורך להקצות חלקות נפרדות לשומרי שבת, ושלאינם כאלה, צורך הקיים כבר שנים רבות ומבוסס בהלכה כאשר בנוסף ישנם בבתי עלמין חלקות נפרדות בהסכמה לחלקות צבאיות, חלקות להורים שכולים וכן לחסידי אומות העולם וחלקות מסופקים וחסרי דת.

השר מרגי הדגיש את חשיבות הביצוע והפיקוח הצמוד בכל הנוגע לתעריפי הקבורה ומכירת חלקות קבר על ידי ביצוע סיורים בשטח וביקורות פתע. בנוסף קיימת מחלקת פניות ציבור במשרד אשר מתמקדת בתלונות בנושא קבורה וציין כי החברות קדישא מתבקשות להגיש דוחות כספיים מבוקרים מידי תקופה.
מסגרת חוזר מנכ"ל יצאו הנחיות ברורות לכל החברות קדישא בדבר איסור מוחלט על הפרדות מכל סוג שהוא בבתי העלמין וכן יוגבר הפיקוח על ידי מחלקת הקבורה במשרד לשירותי דת.

בסיום קרא השר מרגי לציבור לעמוד על זכויותיו ולהתלונן או לברר כל בעיה המתעוררת ישירות במשרד לשירותי דת, או באמצעות אתר האינטרנט של המשרד והבטיח כי כל תלונה תיבדק לעומק ותטופל על הצד הטוב ביותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}