כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נגד ההקפאה: רבני היישובים יוצאים למלחמה

ראשי המתיישבים מחזירים עטרה ליושנה ומבקשים להשיב את כח ההרתעה למאבקי המתנחלים • הם מפרסמים קריאה לצאת להפגין במוקדים שונים כנגד הקפאת הבניה • כל הפרטים

קריאת הרבנים
קריאת הרבנים

ארבעה עשר רבני יישובים חתמו בימים אלו על קריאה לצאת להפגין בצמתים בשומרון כדי שמפקדי צה"ל באזור יבינו לדבריהם שכל ניסיון הריסה של מבנים ייתקל בתגובה. "כולל עימות בצמתים הראשיות, לפני הביצוע - ובשלב הנסיגה".

הקריאה נועדה לעורר את ציבור המתיישבים בשומרון למאבק נגד ההקפאה והחייאה מחדש של מחאות המתנחלים. את ההתארגנות חשף עיתון 'הארץ'. עוד נחשף כי כי במנהל האזרחי הכינו רשימה של 46 נקודות שנבנו בשומרון בניגוד לצו ההקפאה, ויש בכוונתם להרוס אותם.

"פעילות שכזו ב-30-40 צמתים יש בה כדי לעורר גל תהודה כלפי מקבלי ההחלטות במדינה על המשך מדיניות ההקפאה וההרס", נכתב בקריאה, "על מנת לעורר את המנהיגים בירושלים חייבים לצאת מהשגרה אצלנו. פעולת מחאה נרחבות בשטח, יש בהן כדי להפעיל לחץ ולהעביר מסר של אי השלמה עם המשך ההקפאה ועם ביצוע מרושע של הרס וחורבן".

הקריאה תופץ ב-15,000 עותקים בבתי האב בשומרון. הרבנים יערכו וראשי היישובים כינוסי הסברה לתושבים. בין היתר נאמר כי "התושבים נקראים להתארגן במהירות ביציאה מהיישוב עם מספר גדול ככל האפשר של כלי רכב. לאחר התאספות מספר רכבים, יצאו הרכבים ביחד לצומת הקרובה ביותר על מנת למנוע כניסת כוחות נוספים לאזור וכן למניעת יציאה חלקה של הכוחות. בסיום האירוע, יושבים מפקדים ומסכמים אותו. חשוב מאוד שבסיכום יהיה ברור, שכל ניסיון הריסה כולל עימות בצמתים ראשיות המובילות למקום ההריסה, לפני ביצועה ובשלב הנסיגה".

על הקריאה חתומים הרבנים: הרב משה אודס, רב היישוב צופים; הרב אוריאל גנזל רב היישוב רבבה; הרב דוד דודקביץ רב היישוב יצהר; הרב מאיר הילבץ רב היישוב ברוכין; הרב נתן חי רב היישוב איתמר; הרב אליקים לבנון רב היישוב אלון מורה; הרב דוד לוי רב היישוב אבני חפץ; הרב שמואל כהן רב היישוב תפוח; הרב אבנר נחושתן רב היישוב רחלים; הרב נתנאל עובד רב היישוב קריית נטפים; הרב ראובן עוזיאל רב יישובי צפון השומרון; הרב ניר רוזנברג רב היישוב עינב; הרב יהושע שמידט רב היישוב שבי שומרון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}