כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

50 טורקים עם דם בעיניים תקפו אותי • ראיון

הרב גדליה בן שמעון, חבר עיריית בני-ברק, ניצל בעור שיניו עם שותפו מלינץ' במפעל טורקי • בראיון הוא מספר: "הרגשתי בסכנת חיים" • "יושבים בבתי הכנסת עם קסדות. פחד פחדים"

גדליה בן שמעון. סכנת חיים
גדליה בן שמעון. סכנת חיים

ביום שישי האחרון מצאו עצמם חבר מועצת העיר בני-ברק הרב גדליהו בן שמעון, ושותפו מאיר פנחס - בלב הסערה. במהלך פגישת עסקים שגרתית באיסטנבול עם סוחר יהלומים מקומי, הותקפו השניים על ידי תושבים שהגיעו בקבוצות למקום.

עוד בנושא:
עדות בלעדית מטורקיה: "הקהילה סגורה. פרצו לחנויות"
רבה של טורקיה בראיון מבחיל: "ישראל אשמה"


בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' מספר הרב גדליהו בן שמעון על מה שעבר יחד עם שותפו:

"ביום שישי האחרון היינו אני ושותפי מאיר, בפגישת עסקים עם סוחר יהלומים מקומי, באחד מבנייני העסקים באיסטנבול. ישבנו שם וניהלנו את הפגישה כרגיל, כשלפתע אנחנו מבחינים בקבוצה גדולה של תושבים מקומיים שמתקרבת אלינו במטרה לתקוף אותנו.

"ככל הנראה זיהו שאנחנו יהודים, מהפעמים הקודמות שהיינו שם, ואותה קבוצה החלה במחאה ובקריאות גנאי נגדנו על רקע המשט לעזה".

• איך תקפו אתכם?

"התחילו לקרוא נגדינו קריאות גנאי, ירקו עלינו ולאחר כמה דקות נעלו אותנו בבניין בו ישבנו, כשחלקם עומדים בפנים והחלק השני נמצא בחוץ. כל הזמן הם צעקו קריאות וסיסמאות כנגד כוונת צה"ל להשתלט על המשט".

• הרגשתם בסכנת חיים?

"ברור שכן, אני נמצא במדינה זרה אני בקושי מדבר כמה מילים בטורקית וקרוב ל-50 איש עומדים סביבך ומנסים לתקוף אותך בכל צורה. הרגשתי באותן דקות שאני מטרה ראשית של אותם אנשים, כל הזמן חשבתי איך אני בורח מזה".

• איך יצאתם מהבניין בסופו של דבר?

"הסוחר איתו ישבנו התעשת לאחר כמה דקות והחליט כי הוא עצמו לא כדאי לו להיכנס איתנו לתוך הצרה הזאת. הוא שיתף איתנו פעולה, ואחרי חצי שעה הגיעה המשטרה המקומית ושחררה אותנו מתוך הבניין".

• מה עשיתם ברגע שכבר הייתם מחוץ למקום?

"החלטנו כי אנחנו עושים אחורה פנה, ובמקום לחזור לארץ ביום שני אנחנו מקדימים את הטיסה לאותו יום. הגענו לארץ כמה שעות לפני שבת".

• תחזרו לטורקיה?

"לדעתי, כל הבלגן הוא עניין של מזג אוויר שיירגע בימים הקרובים ולכן אני אחזור. באופן כללי, סוחרים מקומיים אמרו לי כי רק מאז כניסתו האחרונה של רה"מ הוצתה השנאה נגד היהודים. לפני כן לא היתה שנאה ברמה כזאת.

"זה לא ייאמן כשנכנסים לבית הכנסת בטורקיה, יש מתחת למקומות ישיבה קסדות הגנה למקרה חירום של תקיפת יהודים שמתפללים במקום, גם בכניסה עצמה ניתן להרגיש כאילו נכנסים לתוך כספת מוגנת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}