כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

המשטרה: "ננקה המפגינים האלימים מב"ב"

בפגישה עם מפקד משטרת רמת גן, בעקבות זליגת ההתפרעויות גם אל בני-ברק, אמר הגר"י סילמן: אין לרבנים שליטה על נערי השוליים • מסתמן: גדולי הדור יחתמו על 'קול קורא' נגד הפגנות אלימות

צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי
צילום אילוסטרציה: מנחם הלוי

זליגת הפגנות המחאה נגד חילול הקברים ביפו אל העיר בני-ברק, הובילה אמש (ג) לפגישה מיוחדת בה השתתפו הגר"י סילמן ומפקד משטרת רמת גן, דוד ביטון. במהלך הפגישה, אותה יזם מפקד משטרת רמת גן, שוחחו השניים על ההתפרעויות וההפגנות הנערכות בימים האחרונים גם בעיר בני-ברק.

בתחילת השיחה, שהתקיימה ברחוב זוננפלד, שם ממוקם הכולל בו לומד הגר"י סילמן, הסביר ביטון כי העיר בני ברק נמצאת בתחום השיטור של משטרת רמת גן, ולכן בימים אלו תפקידה לשמור על הסדר בעיר. "המשטרה לא תוותר לאותם מפגינים, והיא תפעל כלפיהם ביד קשה", אמר ביטון והוסיף: "תדמיתה של בני ברק לא תיהרס בגלל שעמום של כמה מפגינים קיצוניים".

הרב סילמן הגיב לדבריו של ביטון והסביר, כי אין לו ולרבני העיר כל אפשרות לשלוט על אותם נערי שוליים ומפגינים קיצוניים, המוצאים פורקן ליצר ההרס בהפגנות, כיוון שהם אינם מצייתים, בכל מקרה, להוראות הרבנים.

עוד הוסיף הגר"י סילמן, כי הוא נגד מחאה סוערת, הכוללת השחתת רכוש ציבורי.

מפקד משטרת רמת גן שב והדגיש, כי המשטרה לא תאפשר שהעיר בני-ברק תהפוך למוקד הפגנות בדומה לאזורים החרדיים בירושלים, לכן "המשטרה תדאג לנקות את אותם מפגינים מהעיר".

מסתמן, כי בימים הקרובים ייצא קול קורא, עליו יחתמו גדולי הדור, בו יקראו שלא לצאת להפגנות סוערות, וכי במקום זאת יש למצוא דרכים למחאה שקטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}