כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רז לרבצ"ר: אתה שחצן! • הקנאה והשנאה

חשבתם שהשנאה לחרדים היא בגלל שהם אינם מתגייסים? אתם חייבים לראות מה עולל מנשה רז לרבצ"ר תא"ל אביחי רונצקי כאשר העז לדבר בשבח החינוך הדתי • מסתבר שלחוצפת הכתבים אין גבולות

תתא''ל רונצי הרה''ר לצה"ל
תתא''ל רונצי הרה''ר לצה"ל

זה לא סוד שתא"ל אביחי רונצקי לא היה איש תקשורת במהלך תפקידו כרב הראשי לצה"ל. במהלך שנות כהונתו הוא ידע חיכוחים לא מעטים וסערות גדולות עם כלי תקשורת שונים. אבל לקראת פרישתו, יצא הרבצ"ר לכלי התקשורת, פרש את משנתו, והשיב בסבלנות על שאלות קלות וקשות יותר.

אמש (ד), בתוכניתו של מנשה רז 'מסיבת עיתונאים', זכה הרב רונצקי לקורטוב של ממלכתיות משדרן הערוץ הראשון. מעניין מאוד האם גם ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, היה זוכה לקבל ממנו את אותה הערת אזהרה, לאחר שהשמיץ והתנשא על החינוך הדתי וההחרדי.

שימו לב מה קרה כאשר הרב רונצקי רק השיב לשאלת המראיין האם הוא מוטרד מהעובדה שישנם אחוזים כה גבוהים של חובשי כיפות בצה"ל?

הנה, תמליל:

מנשה רז: האם אתה מוטרד מן העובדה שביחידות הלוחמות של צה"ל, בדרגי הפיקוד של היחידות האלו, יש הרבה מאוד חובשי כיפות סרוגות, מעל ומעבר ליחס שלהם באוכלוסיה?

תא"ל הרב אביחי רונצקי: קודם כל צריך לאראות ולהבין את התופעה הזו. איך ביחידות כמו גולני וכדו' 6 מתוך 8 בסגל הפיקוד הבכיר הם דתיים חובשי כיפות התשובה ,זה החינוך. לא החינוך התל אביבי, זה החינוך הערכי. שנותן. האיכפתי מהמדינה. חלקם אפילו גרים ביישובי גב ההר, וכן הלאה. והמציאות הזו הולכת וגדלה.
ולמה? כי החינוך מגיל הגן הוא חינוך ממלכתי. חינוך לאומי. חינוך שמחובר לארץ ישראל. ולעם ישראל. אותה היסטוריה שדיברנו עליו.

מנשה רז: הרב רונצקי, אני רוצה לתת לך הערת אזהרה, באמצע הדברים שלך. אני מבקש דבר אחד. אל תעשה הבחנה בחינוך.שכאילו שהחינוך של הכיפה הסרוגה יותר טוב מהחינוך שאני ויאב (לימור)קיבלנו, אני לא מוכן לשמוע את זה. פשוט, לא מוכן לשמוע את זה!!!

יואב לימור: לא. זכותו לומר את זה.

מנשה רז: זכותו. אני לא יכול לשמוע את זה. זה סוג של התנשאות ושחצנות.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}