כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

שריפה בצפון: האם פגזי צה"ל שרפו אלפי דונמים בגמלא?

שריפת ענק פרצה בשמורת גמלא ברמת הגולן, בגלל פגז של צה"ל שהתפוצץ. האש כילתה מאות דונמים של חורש, ומאיימת להמשיך ולהתפשט לאזורים הסמוכים • רשות שמורות הטבע: "מדובר בנזק אקולוגי גדול ביותר"

שריפה בצפון: האם פגזי צה"ל שרפו אלפי דונמים בגמלא?

שריפת ענק פרצה בשמורת גמלא ברמת הגולן, בגלל פגז של צה"ל שהתפוצץ. האש כילתה מאות דונמים של חורש, ומאיימת להמשיך ולהתפשט לאזורים הסמוכים. כוחות כיבוי אש והצלה פועלים במטרה להשתלט על האש.

האש שטפה את שמורת גמלא, ירדה לנחל דליות ונחל גמלא, ושרפה גם את העיר העתיקה. נזק נגרם לצמחייה ולחי. כל החורש הטבעי והצמחייה שבשטח השמורה נשרפו כליל.

סגן מנהל מרחב גולן ברשות שמורות הטבע והגנים, איתן ניסים אמר: "מדובר בנזק אקולוגי גדול ביותר שרק הולך ומתעצם, יש בעלי חיים שיכולים לשרוד שריפה כזאת ועפים, אך יש כאלו שבתוך השיחים, יונקים שלא מצליחים להדביק את קצב האש ונשרפים".

15 נשרים שהיו במקום חולצו, קיבלו טיפול רפואי ומצבם מוגדר טוב.

בשל מצב החירום, שמורת גמלא היתה סגורה במהלך היום למטיילים, במהלך היום פונו מטיילים בנחלים הסמוכים כמו היהודיה והאיזור.

קצין במערך כיבוי האש האזרחי התייחס לתהליך כיבוי השריפה ואמר: "אמנם השריפה היא בגלל הצבא, אך הוא עזר לנו מאוד מאוד בעצירת השריפה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל מתאמן בכל ימות השנה ובכלל זה גם בעונת הקיץ. בצה"ל מודעים לבעיית הדליקות הקיימות בשטחי האימונים ברמת הגולן, ופועלים על מנת למזער ולהקטין את דחיפותן. מעבר לכף, אם פורצת שריפה בשטחי האש עוצר צה"ל באופן מיידי את אימוניו ופועל לכיבוי מהיר של השריפה ומסייע ככל שניתן לכוחות הכבאות וההצלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}