כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מליאת הכנסת אישרה: בתי העלמין פטורים מארנונה

בתמיכת הקואליציה והאופוזיציה אושרה בקריאה טרומית הצעת חוק של ח"כ משה גפני וח"כ אורי מקלב • הצעת החוק, יחד עם הצעת חוק זהה של ח"כ דוד אזולאי, תובא לוועדת הכנסת, לקראת הכנה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית

מקבלים פטור. בית עלמין
מקבלים פטור. בית עלמין

מליאת הכנסת אישרה היום פה אחד את הצעת החוק של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני ויו"ר הוועדה לפניות הציבור ח"כ אורי מקלב, אשר פוטרת, באופן רשמי, את בתי העלמין במדינת ישראל, מחובת תשלום דמי הארנונה.

בדברי ההסבר עם הגשת הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת, אמר ח"כ גפני כי קיים חוק הפוטר רשימה ארוכה של מבני ציבור מחובת תשלום ארנונה. "משום מה בתי העלמין אינם מוזכרים ברשימה, ומשכך ישנן מספר רשויות מקומיות, אשר מתחכמות ותובעות דמי תשלום ארנונה אשר מתגלגלת לפתחם של בני משפחות הנפטרים הנדרשים לשלם זאת. מדובר בעוול ויש לתקנו".

ח"כ גפני אמר עוד בדברי ההסבר, כי בחר לתאם את הצעת החוק לא רק עם הממשלה התומכת בחוק, אלא גם עם חברי האופוזיציה. "לא מדובר כאן במחלוקת פוליטית. אין חולק כי בתי העלמין צריכים להיות פטורים מתשלום הארנונה, ולכן אבקש את תמיכת כל חברי הכנסת בהצעת החוק".

לאור דבריו של ח"כ הרב גפני, הסירו ח"כים שונים את התנגדותם להצעת החוק, ו-56 חברי כנסת הצביעו בעדה בקריאה הטרומית. ח"כ אחד בלבד נמנע בהצבעה. הצעת החוק זו, יחד עם הצעת חוק זהה של ח"כ דוד אזולאי, תובא לוועדת הכנסת, לקראת הכנה להצבעה לקריאה שנייה ושלישית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}