כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נחשף כתב האישום: מח'ול מואשם בריגול ובסיוע לאוייב בשעת מלחמה

כתבי אישום חמורים הוגשו נגד אמיר מח'ול ועומר רדוואן עבדו. האישומים: ריגול חמור, מגע עם סוכן וסיוע לאויב • אספו מידע על נפילות טילים, כתובתו של ראש השב"כ וניסו לאסוף מידע על אבטחתם של נתניהו וברק

אמיר מח'ול
אמיר מח'ול

לאחר שבועות של איפול, הוגשו היום (ה') כתבי אישום נגד הסופר ואיש הציבור הערבי אמיר מח'ול וכנגד פעיל הציבור הערבי ד"ר עומר רדואן עבדו - והותרו לפרסום האישומים נגדם.

מח'ול מואשם במגע עם סוכן חוץ, סיוע לאויב במלחמה וריגול חמור. עבדו מואשם במגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעות העלולות להיות לתועלת האויב.

לפני כשלושה שבועות, התיר השב"כ לפרסם כי אמיר חנא פארס מח'ול, בן 58 מחיפה, ועומר רדואן סעיד עבדו, בן 50 מכפר כנא נעצרו בחשד לביצוע עבירות ביטחוניות חמורות. החקירה הפכה לגלויה ב-24 באפריל, עם מעצרו של סעיד עבדו, שנעצר עשרה ימים לפני מח'ול.

מכתב האישום עולה, כי מח'ול הודה בחקירתו בשב"כ כי כבר במהלך 2008 נפגש בדנמרק עם סוכן חיזבאללה והביע את הסכמתו להעביר מידע מודיעיני לידי חיזבאללה. מאוחר יותר אף קיבל תוכנת הצפנה להעברת המידע, באמצעות מחשב - והפעיל אותה.

על פי השב"כ, מח'ול הודה בחקירתו כי קיבל ממפעיליו רשימה של נושאים לבדיקה ולפיה העביר מידע על שני מתקני שב"כ בצפון הארץ, כולל כתובות מדויקות, דרכי הגעה וסידורי אבטחה, מידע על מיקומו של המפעל הביטחוני רפאל בצפון הארץ, מידע על מיקומו של מתקן המוסד במרכז הארץ, ומידע על בסיס נחשונים.

עוד מואשם מח'ול, כי העביר פרטים אודות מגוריו של ראש השב"כ יובל דיסקין. גורם ביטחוני בכיר הדגיש כי מח'ול לא הצליח לאתר פרטים על סידורי האבטחה של שר הביטחון אהוד ברק וראש הממשלה בנימין נתניהו ולכן לא הצליח להעביר על כך מידע.

כמו כן אסף מח'ול מידע על נפילות הטילים ברחבי הארץ במהלך מלחמת לבנון השנייה. לדברי גורם ביטחוני בכיר, המידע נועד לשמש את חיזבאללה בחקר ביצועי ירי הרקטות.

בכתב האישום נטען עוד, כי על פי הודאתו של מח'ול, הקשר עם חיזבאללה נוצר בסיוע מכרו של מח'ול, חסן ג'עג'ע, אזרח לבנוני החי כיום בירדן. מח'ול הודה כי לאחר שנעשו פעולות מעצר של פעילי חיזבאללה בישראל, הוא נקט זהירות והעביר את המידע באופן ישיר לג'עג'ע.

עבדו מואשם בכך שהעביר לפני שנתיים שמות של שני אזרחים ישראלים שיכולים לדעתו לשמש סוכני חיזבאללה. לדברי עבדו, הוא סירב למסור מידע נוסף מעבר לשני השמות שמסר. עם זאת הוא המשיך לעמוד בקשר עם ג'עג'ע ונפגש עמו מספר פעמים. עוד טוען השב"כ כי עבדו הודה כי לפני שנעצר התבקש לפנות בדחיפות למח'ול ולהעביר לו מסר לפיו עליו לעזוב באופן מיידי את ישראל. לדברי עבדו, הוא פעל כמבוקש.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}