כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ירושלים: 28 בתי כנסת יקבלו 5 מיליון ש"ח

8 עמותות הבונות בתי כנסת בירושלים בשלבים שונים של בניה זכו להקצבה של מנה אחת, לפי מצב התקדמות הבניה, של 178,500 ש"ח לכל אחת מהעמותות • 5 עמותות שלא עמדו בקריטריונים - לא קיבלו את ההקצבה

בית כנסת. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
בית כנסת. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

עיריית ירושלים אישרה במליאת ועדת ההקצבות, הקצבה של 5 מיליון ש"ח להתחלות בניה והמשכי בניה של 28 בתי כנסת ברחבי העיר. התקציב המיוחד הועבר לוועדה ע"י האגף למבני דת, אשר פרסם קריטריונים לתמיכה במחצית הראשונה של השנה והביאה לאישור במסגרת הוועדה. יו"ר הוועדה, הרב שלמה רוזנשטיין אומר, כי תמיכה זו מביאה לידי ביטוי את מחויבותה של עיריית ירושלים להמשיך ולבנות את ירושלים ולפארה בבתי כנסת ובתי מדרש.

ראש העיר מר ניר ברקת אמר: "זו זכות לעירייה לעמוד לימין מבני הדת ולהשתתף בהתפתחות מכלול השירותים העירוניים למען התושבים".

ההקצבות למבני דת מחולקות ל-3 מנות תמיכה, כאשר העירייה מעניקה מנה ראשונה של תמיכה להתחלת בניה, מנה שנייה להמשך בניה, ומנה שלישית לסיום בניה.

במסגרת הדיונים שקדמו להחלטה על הקריטריונים, הביא לידי ביטוי מנהל מנהלת מבני דת את שאיפת האגף לגרום לעידוד המשכי וסיומי בניה של בתי כנסת בירושלים. "חלוקת ההקצבה לשלוש מנות מעניקה דרבון להמשיך התחלות בניה של בתי כנסת וסיומם, כדי שגם מבחינת הרישוי הנדרש וגם מבחינה אסטטית, יהיו בירושלים בתי כנסת מושלמים ומפוארים ולא התחלות ואמצעי בניה שנתקעים לפרקי זמן ארוכים עקב אי יכולת לסיימם".

28 עמותות הבונות בתי כנסת בירושלים בשלבים שונים של בניה זכו להקצבה של מנה אחת לפי מצב התקדמות הבניה ע"ס של 178,500 ₪ לכל אחת מהעמותות, 5 עמותות שלא עמדו בקריטריונים - לא קיבלו את ההקצבה.

יו"ר הוועדה, הרב שלמה רוזנשטיין, שיבח את נחישותו של ראש העיר ניר ברקת לעגן את סכום התמיכה בתקב"ר העירוני ולהביא להמשך בניית בתי הכנסת בירושלים. כן ציין לשבח את העבודה המקצועית שנעשתה על ידי הרב יצחק הנאו, מנהל האגף למבני דת, וצוות האגף, אשר דאגו להשלמת כל החומר הנדרש וליוו את העמותות בתהליך הגשת הבקשות ופישוט תהליכי הבירוקרטיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}