כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ערוץ 10: רק החב"דניקים דואגים ליאיר קליין העצור במוסקבה

בתכנית על אל"מ (מיל.) יאיר קליין, העצור במוסקבה שודרו צילומים מתוך בית המשפט: מצד ישראל נכחו בדיוני ההסגרה רק חב"דניקים, לא היה אף נציג מהמדינה • עו"ד ציבין: מאמין שהרוסים יקיימו את פסקי הדין של בית המשפט לזכויות האדם

מצב זכויות האדם של אסירים ברוסיה טוב בהרבה מאשר במערב. עו"ד ציבין
מצב זכויות האדם של אסירים ברוסיה טוב בהרבה מאשר במערב. עו"ד ציבין

אמש (מוצ"ש), שידר ערוץ 10 תוכנית על אל"מ (מיל.) יאיר קליין העצור במוסקבה. בצילומים מתוך אולם בית המשפט נצפו מספר שלוחי חב"ד וצוין כי מצד ישראל נכחו בדיוני ההסגרה בבית המשפט העליון במוסקבה רק חב"דניקים, שעה שלא היה שם אף נציג ממדינת ישראל.

בתוכנית נראו שליחי חב"ד הרבנים שמואל קופרמן ויעקב פרידמן. קליין מיוצג על ידי עו"ד מרדכי ציבין.

קליין נעצר במוסקבה לפי צו מעצר בינלאומי של האינטרפול שהוצא על פי בקשת הסגרה של קולומביה, לאור ההאשמות כי קליין הקים ואימן צבא לביצוע פעולות טרור.

בית המשפט לזכויות האדם בשטרסבורג פסק כי על רוסיה לשחררו ולא להסגירו לקולומביה.

עו"ד ציבין אומר: "אני מקווה ומאמין שהרוסים יקיימו את פסקי הדין של בית המשפט לזכויות האדם בשטרסבורג שעל ידי מועצת אירופה. אם המערב וארה"ב רוצים ללמוד שיעור בהלכות יחס לאסירים בבית הסוהר, הם יכולים ללמוד מהרוסים (לא מהאוקראינים, הבלרוסים או מהמדינות הבלטיות). מצב זכויות האדם של אסירים ברוסיה טוב בהרבה מאשר במערב, כולל ארה"ב.

"המושג 'הנשמה הרוסית' אינו רק ביטוי בספרות הרוסית, אלא ניכר גם בפועל ביחס לאסירים בבתי הכלא ברוסיה. האינפורמציה והסטיגמה שהמערב מפיץ על רוסיה בעניין זה, כמו גם באחרים, אינן נכונות ומיועדות לצרכי תעמולה גרידא", אמר ציבין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}