כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

49 נעצרו בנצרת - ושוחררו • תיעוד בלעדי

עשרות מפגינים הגיעו לאתר חפירות בנצרת, ונעצרו עוד בטרם הספיקו להפגין • הארכיאולוג הראשי: "רוב הממצאים - עצמות חיות ועתיקות" • יעקב נחומי תיעד את המעצרים • יעקב מן שוחח עם האחראים

49 נעצרו בנצרת - ושוחררו • תיעוד בלעדי
יעקב נחומי

עשרות בודדות הגיעו הבוקר ובמהלך היום (א') לשטח החפירות בנצרת, כדי למחות על חילול עצמות האדם שלטענתם נמצאות במקום. אלא שהמציאות, כנראה, שונה לגמרי. רוב העתיקות שנמצאו הן כלל לא עצמות אדם.

בראיון בלעדי לאתר 'בחדרי חרדים' אומר צח הורוביץ, האחראי על החפירות במתחם, והארכיאולוג במחוז גליל תחתון ועמקים ברשות העתיקות, כי הממצאים שנמצאו בחפירות הם כלי חרס, קנקנים, צמידים, נרות שמן, ובנוסף מספר קטן של עצמות בעלי חיים ועצמות אדם שנמצאו בתפזורת.

ברשות העתיקות לא יודעים לומר, נכון לשעה זו, אם עצמות האדם הבודדות שנמצאו במקום הן עצמות של יהודים או של ערבים. בעקבות זאת, חשבו בעדה החרדית בסוף השבוע שעבר, כי גם ערבים ייצאו להפגין במחאה על חילול אותן עצמות, מה שבמציאות עדיין לא קרה.

עוד מדגיש הורביץ בשיחה: "העצמות הבודדות שנמצאות במקום נאספות על ידי רשות העתיקות, תוך שמירה קפדנית על כבוד המת, ויועברו בסיום העבודה בנוהל הקיים למשרד לענייני דת".

בנוסף, מאותה בדיקה עולה, כי החפירות יסתיימו כבר ביום שני בערב או בתחילת הבוקר של יום שלישי, כך שזמן החפירות הוא קצר והזמן המוקצב למחאה של העדה החרדית הוא בהתאם.

דורון מלכה, דובר מרחב עמקים, אומר בראיון ל'בחדרי חרדים': "עד כה נעצרו בשטח 49 מפגינים, כולם חרדים. בשעות הבוקר נעצרו 19 מפגינים מתוך אותה קבוצה, וכעת עוכבו לחקירה 30 מפגינים נוספים.

"כל עוד החפירות ימשכו המשטרה ערוכה בצורה מלאה לכל בלגן או הפרת סדר, המפגינים שנעצרו עד כה ייחקרו ואם יראה צורך להשאיר את חלקם במעצר, המשטרה תעשה זאת", מוסיף מלכה.

בניגוד לשמועות כי הציבור הערבי הצטרף למאבק החרדי כנגד החפירות במקום, המצב בשטח מראה בדיוק לחהפך. הערבים תקפו את החרדים שהגיעו למחות וטענו כי הם משיגי גבול.

בשעות הערב שוחררו העצורים, לאחר שהחפירות של ראשות העתיקות במקום הסתיימו. המקום הועבר לרשות הקבלן, והעצמות שנמצאו באתר הועברו לרשות המשרד לשרותי דת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}