כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"מיד אחרי הזכיה הסתכלתי ב'בחדרי חרדים'"

לאחר שידור הזכיה במיליון ש"ח, אומר משה אבו-עיזוז בראיון ל'בחדרי חרדים': "שמח ששליש מעם ישראל ראה קידוש ה' • הבוקר, עשו לי מסיבה בישיבה" • בפנים: רגעי הזכייה • בלעדי

"מיד אחרי הזכיה הסתכלתי ב'בחדרי חרדים'"
דוד קורן

התרגשות כמו זו שהיתה אמש (א') באולפני ערוץ 2 ו'רשת', לא נראתה מזה שנים באף אולפן טלוויזיה בארץ. התחושה היתה של היסטוריה, מלווה בקידוש ה' רב.

לעיני מיליוני צופים, זכה המורה החרדי מאור עקיבא במיליון שקלים, לאחר שצלח את כל המשוכות והשיב נכונה על כל השאלות, בתוכנית הטלוויזיה 'אחד נגד מאה'. מולו עמדו מאה מתמודדים, שנשרו בזה אחר זה, עם כל שאלה נוספת.

הרב משה אבו עיזוז, יהודי חרדי נעים סבר וחביב מבע, עמד מול כולם, והפגין לאורך כל התחרות הדרמטית אמונה עזה בבוראו. הוא לא התבייש לעצום את עיניו בחלקים הקשים יותר של החידון המכשיל – ולהתפלל. להתפלל שיזכה בחידון, שיקדש שם שמים, ויזכה, לראשונה בתולדות החידונים הטלוויזיוניים בישראל, במיליון השקלים הנכספים - בעזרתם יוכל להשיא את שמונת צאצאיו בכבדו.

ברגע השיא, כאשר התברר שאבו-עיזוז זכה, לא היה קץ לאושרו. אפילו אברי גלעד, המנחה שפרגן לו ושמח בזכייתו - פרץ יחד עם משה במחול ספונטני ברגע היוודע הזכייה. הם רקדו בהתלהבות, שרו ושמחו, לעיני מדינה שלמה, שראתה את היהודי החרדי הגאה והבוטח, כשהוא צולח את כל הדרך אל המיליון.

ביום שלאחר הזכייה, כאשר מדינה שלמה עוקבת אחריו, שוחחו עמו כתבי 'בחדרי חרדים', שיחה בלעדית.

• הרב משה, מה אתה עושה ביום שאחרי הזכייה?

" אני קורא את התגובות ב'בחדרי חרדים', ואני מאוד נהנה. גם כשפורסם בעבר שזכיתי, קודם כל נכנסתי לאתר שלכם לראות מה אומרים על זה. ברוך ה' אני מאוד מעודד".

• מה יש לך להגיד היום?

"אני ביקשתי מהקב"ה, שיעזור לי לעשות קידוש ה'. אני חושב שהצלחתי לעורר תגובות. ההשתתפות בשמחה שלי היא מעל ומעבר. לא האמנת שיגיבו באופן כזה.

"אמרו לי מרדיו גלי ישראל, שאחוזי הרייטינג לתוכנית אתמול, זה שליש ממדינת ישראל. זה מראה שהיה קידוש ה' גדול. הרבה מאוד רואים את התוכנית הזאת. רואים שחרדי יכול לענות, ולא רק גלוחי ראש שנוסעים לגואה, שפועלים ומחונכים על פי המסגרות של חולדאי".

• איך צברת את הידע הזה?

"זה לא ידע של יום אחד. זו למידה של שנים. יש לי שני תוארים. אני עובד 20 שנה בהוראה. מכל מלמדי השכלתי. כל מקום אני משתדל לקרוא וללמוד".

• עשית שאלת רב לפני שהלכת לתוכנית?

"לא. אבל הם ידעו. אני לא שייך לאיזו קהילה חרדית. השתתפתי בתוכניות כאלה בעבר. אני מלמד בישיבת בני עקיבא. שם לא אכפת לאף אחד שאני משתתף בתוכניות. ברוך ה'".

• איך הגיבו התלמידים?

"הם ידעו את זה עוד לפני ששודרה התוכנית. הרי זכיתי כבר לפני כמה שבועות ורק אתמול זה שודר. מאוד שמחו. קראו את זה באתר שלכם, וראו את זה ב'פייסבוק'. עשו לי היום קבלת פנים חגיגית.

"אם זה יעזור למישהו להתקדם, זה יהיה חלקי בכל עמלי. אני חושב שזה פעם ראשונה בתוכנית, שמישהו מודה לה'. גם בשאלה האחרונה שלא ידעתי הקב"ה שלח לי את המשיב במספר 32, שזה סימן לב. ממש קידוש ה' גדול".

• קיבלת את הכסף?

"עוד חודשיים עד שנראה את הכסף. נפריש מעשרות, ונעשה חסד כמו שהקב"ה עשה איתנו".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}