כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגרמי"ל: החינוך החילוני - כגרועים שבחיות!

אחרי התבטאותו של הגר"ע יוסף על החינוך החילוני, שגררה סערה גדולה - מצטרף הגרמי"ל לפקוביץ וכותב: "הביטו אל פרי הביאושים של החינוך שלכם - שנדמה לגרועים שבחיות. איש את רעהו חיים בלעו"

חבל שאינכם חוזרים בתשובה. הגרמי"ל לפקוביץ
חבל שאינכם חוזרים בתשובה. הגרמי"ל לפקוביץ

יומיים לאחר התבטאותו של הגר"ע יוסף, נשיא מועצת החכמים ומנהיג תנועת ש"ס, בגנות מערכת החינוך החילונית, באומרו ש"מי ששולח את בנו לחינוך חילוני - הוא אשם" - הצטרף הגרמי"ל לפקוביץ, מזקני גדולי הדור וראש ישיבת פוניבז' לצעירים, ומשמיע אמירות מאשימות כנגד החינוך החילוני.

במכתב אותו פרסם הגרמי"ל, הוא מתייחס תחילה להסתה בכלי התקשורת נגד הציבור החרדי, וכותב: "בימים אלו, כאשר פושעי ישראל נשאו ראש להסית ולהדיח נגד ה' ומשיחו, בפיתויים מחד ובגזירות ומלחמה מאידך נגד לימוד התורה והאמונה - עלינו להתחזק ולקרוא בקול גדול כי התורה הזו לא תהיה מוחלפת".

בהמשך המכתב כותב הגרמי"ל לפקוביץ, כי החילונים הם "אחים תועים", הצריכים להתבייש בחינוך של ילדיהם.

"הביטו אל פרי הביאושים של בתי החינוך שלכם - שנדמו לגרועים שבחיות. איש את רעהו חיים בלעו", ראש הישיבה מציין במכתבו כי גם אם המסיתים יגזרו על הציבור החרדי מאסר בבתי כלא - לא נירתע מדרכינו האמיתית.

בסוף המכתב חותם הרב כי הוא מביע תקווה כי הציבור החילוני ישוב לצור מחצבתו."חבל שהחילונים אינם חוזרים בתשובה", הוא מביע את צערו.

פרסום המכתב גרר תגובות חילוניות זועמות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}