כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רימו את הח"כים: מתכוננים להמשך העבודות בלילה

יו"ר רשות העתיקות, שוקה דורפמן, הודיע לח"כים מ'דגל התורה' שהגיעו למחות על חילול הקברים ביפו, כי הורה להפסיק את החפירות במתחם • מיד לאחר שיצאו מהמתחם - התחדשו העבודות

טרקטור במתחם, לפני דקות ספורות. צילום בלעדי: מנחם הלוי
טרקטור במתחם, לפני דקות ספורות. צילום בלעדי: מנחם הלוי

למרות התקפות הממסד החרדי כנגד ההפגנות האלימות אותם עורכים אנשי נטורי קרתא, נמשכים המאמצים לעצור את החפירות בפרויקט אנדרומדה ביפו.

מתחם החפירות ביפו נמצא מזה מספר שנים תחת מחלוקת בין 'אתרא קדישא' לרשות העתיקות. במשך שנים היו נסיונות לבנות במקום, אך עצמות שהתגלו במקום, עצרו את החפירות.

לפני יותר משבוע החלו במקום החפירות. רשות העתיקות ניצלה את המהומה שנוצרה בעקבות החפירות במתחם בית החולים 'בריזלי', ואת העליהום הציבורי כנגד החרדים, בכדי לתת אישור לחפור גם ביפו.

הפגנות ענק החלו במקום, והבוקר היה אמור להיות השיא. על פי תוכנית הקבלנים, בשעות הבוקר אמורים היו הטרקטורים לבוא אל השטח וליישר אותו. במילים גסות קצת יותר: לזרוק את כל העצמות לעזאזל.

מי שהתייצבו במפתיע, מיד עם תחילת החפירות במקום, היו חברי הכנסת של 'דגל התורה'. שני הח"כים הגיעו למקום, עקבו אחר העבודות (לאחר שבעל הבית לא איפשר להם להיכנס, ועוזרת פרלמנטרית של אחד משרי העבודה דאגה להכניס אותם מהצד), והבינו כי הטרקטורים עומדים לגרוף את העצמות, ולחלל אותם בצורה נוראה.

השניים הרימו טלפון לשוקה דורפמן, מנכ"ל רשות העתיקות, וביקשו ממנו להורות על הפסקת העבודות עד למציאת פתרון מוסכם על כולם. שוקה נתן אוקי, והעבודות במתחם הופסקו.

אלא ששעה קלה לאחר שחברי הכנסת עזבו את המתחם, הותנעו הטרקטורים מחדש, והמשיכו את העבודות כאילו כלום לא קרה. אהרל'ה יקטר, הנמצא במקום, סיפר לכתב 'בחדרי חרדים' הנמצא בשטח, מנחם הלוי, כי העבודות נמשכות בשעה זו באופן נמרץ הרבה יותר מאשר בשעות הבוקר.

עשרות מפגינים הוזעקו מירושלים ובית שמש, וכעת מתקיימת הפגנה במקום. מנחם הלוי הנמצא בשטח מספר כי במקום נעצרו כבר כחמשיה מפגינים והרשות הארכיאולוגית הציבה במקום פרוז'קטרים שיוכלו לבצע את העבודות גם בלילה, על מנת לסיים את העבודות במקום במהירות האפשרית

אתר 'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב ולעדכן.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}